Greta míří do Ameriky
Jachtařským facebookem (a nejen) se šíří vlna ne úplně lichotivých statusů na Gretu, která se vydala do Ameriky na karbonovém speciálu. Že prý celá karbonová stopa je mnohem horší, než kdyby letěla.
Ano, je to tak. Karbonovou stopu zanecháváme všichni. Rekreační i závodní jachtaři. Používáme špičkové materiály na lodě, oblečení, vybavení. Plachetnice mají dieslové motory. Na druhou stranu byl jachtařský svět jeden z prvních, který ukázal na problém plastů v oceánech, většina jachtařů se snaží žít více méně v souladu s živlem, který milujeme.
Obrovský kus práce na propagaci problematiky znečištění oceánů plasty udělal tým Turn the Tide on Plastic na minulém ročníku Volvo Ocean Race. Celý závod za sebou zanechal jistě velkou karbonovou stopu, ale celý závod neuvěřitelným způsobem zviditelnil problematiku plastů v oceánech.
A totéž dělá Greta. Možná ne úplně nejlépe, možná pro někoho trochu moc agresivně, ale mluví o problému, a to je dobře.
Proto jí fandím a přeju jí Fair Winds and Following Seas.
4704
Související články
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h!
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h!
Nicolas Lunven začal Vendée Globe od podlahy. Během posledních 24 hodin vytvořil nový sólový rekord v počtu uplutých mil. Rekord má hodnotu 546,6 nm. To je jen pro představu z Puly až někam jižně od Zakynthosu. Sólo…