Daniel Vodička / pondělí 1. května 2017 / Kategorie: Ostatní regaty Druhý mezi nováčky Milan Koláček má za sebou další závod elitní třídy Figaro Solo Maitre Coq. Skončil na 25. místě celkově, ale na výborném druhém místě mezi nováčky. Závod byl složený z několika kratších rozjížděk a závěrečné dlouhé offshore etapy. 300 mil dlouhá etapa se jela z Les Sables nejprve na jih k La Rochelle, následovala otočka a dlouhá stoupačka na severozápad až k Lorientu. V poslední části závodu startovní pole zamířilo zpět do Les Sables. V rozjížďkách kolem bójí se ukazuje, jak brilantně sóloví jachtaři ovládají své lodě. Milan v nich měl dojezdy 30, 28, 28. Velmi nepříjemné bylo, že při jedné rozjížďce poškodil solent (kosatku) který mu pak chyběl při offshore závodě. Do závěrečné offshore etapy odstartoval náš reprezentant fantasticky. Návětrnou bóji otáčel na druhém místě a dalších téměř 30 mil si držel 3. příčku. Po stočení na stoupačku se ukázalo, jak velkou ztrátou bude plavba s genou a prvním refem na hlavní, místo solentu. Milan začal na své soupeře ztrácet. Stačila desetina uzlu rozdílu. To je ve vyrovnané třídě Figaro znát. Příliš znát. Soupeři šli dopředu a Milan se propadal startovním polem. Taková chvíle má na morálku závodníka destrukční vliv. Vidět, že máte na to jet na čele, ale nemůžete. Milan se s tím ale dokázal vyrovnat a bojoval dále. Propad startovním polem se podařilo zastavit kolem 25. místa. V posledním úseku závodu Koláček ještě zabojoval a posunul se na celkovou 22. příčku. Důležité pro něj bylo ještě jedno hodnocení. Jen velmi těsně mu uteklo vítězství v kategorii Bizuth, tedy mezi nováčky. To je velký příslib do budoucna. Výsledky najdete zde. Předchozí článek Pěkný jachtařský závod v Poděbradech Další článek Milan Koláček: Někteří skončili na kamenech Vytisknout 3311 Tagy: KoláčekFigaroMaitre Coq Související články Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě. Byl to těžký závod. Se skvělým koncem! Byl to těžký závod. Se skvělým koncem! Naše duo Milan Koláček a Milan Tomek zvítězilo v Rolex Middle Sea Race ve dvou kategoriích. Podívejte se na video, kde v rozhovoru přibližují svoji cestu na start, náročnost tohoto ročníku i okamžiky radosti posledního dne a nadšení v cíli. Vítězství v Rolex Middle Sea Race Vítězství v Rolex Middle Sea Race Milan Koláček s Milanem Tomkem vyhráli závod Rolex Middle Sea Race ve své kategorii IRC Doublehanded a přidali také vítězství v kategorii ORC 5. Navzdory potížím, se kterými se museli potýkat.
Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.
Byl to těžký závod. Se skvělým koncem! Byl to těžký závod. Se skvělým koncem! Naše duo Milan Koláček a Milan Tomek zvítězilo v Rolex Middle Sea Race ve dvou kategoriích. Podívejte se na video, kde v rozhovoru přibližují svoji cestu na start, náročnost tohoto ročníku i okamžiky radosti posledního dne a nadšení v cíli.
Vítězství v Rolex Middle Sea Race Vítězství v Rolex Middle Sea Race Milan Koláček s Milanem Tomkem vyhráli závod Rolex Middle Sea Race ve své kategorii IRC Doublehanded a přidali také vítězství v kategorii ORC 5. Navzdory potížím, se kterými se museli potýkat.
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled čtvrtek 14. listopadu 2024 Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude...
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe Jak nerozlámat loď při Vendée Globe čtvrtek 14. listopadu 2024 Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi...
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h! Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h! středa 13. listopadu 2024 Nicolas Lunven začal Vendée Globe od podlahy. Během posledních 24 hodin vytvořil nový sólový rekord v počtu uplutých mil. Rekord má hodnotu 546,6 nm. To je jen pro představu z Puly až...
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Návyková Beneteau First 36 Návyková Beneteau First 36 čtvrtek 10. srpna 2023 Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry pátek 15. listopadu 2024 Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších...
Co dokážu/nedokážu s jachtou? Co dokážu/nedokážu s jachtou? pátek 15. listopadu 2024 Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly? Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly? čtvrtek 14. listopadu 2024 To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu...