Český jachtař ve Vendée Globe?
Zítra večer je na programu poslední letošní přednáška o Vendée Globe. Co se tentokrát dozvíte? Podíváme se na dění v posledním týdnu, na zajímavý výhled k mysu Horn. Ale bude tu ještě jedno mimořádně zajímavé téma. Postaví se na start závodu i český jachtař?
Od Vánoc bojovalo čelo závodu s bezvětřím v tlakové výši, která je v této oblasti nezvyklá. Ještě jedenáctý Louis Burton ztrácí méně než 500 mil na první místo. Jen den plavby v ideálních podmínkách! A dokonce i čtrnáctý Romain Attanasio zaostává jen o 1000 mil. Za mysem Horn dojde o víkendu k další kompresi, a nakonec může svést souboj o stupně vítězů téměř polovina startujících. To se ještě nikdy v historii závodu nestalo!
Proč je mys Horn tak obávaným místem? Co přijde za ním? Kdo má ještě šanci promluvit do pořadí na čele? Přinese pomalý průběh závodu na paluby hlad? Co je Point Nemo?
To jsou jen některá témata, kterým se budeme zítra věnovat. Tím hlavním ale bude česká účast na příští Vendée Globe. Pokusí se Milan Koláček postavit na start největšího závodu? Co musí splnit, aby se mu to povedlo? A jaké jsou jeho závodní plány na příští rok? Tedy jaké závody a na jaké lodi?
To vše se můžete dozvědět zítra večer při poslední letošní přednášce věnované Vendée Globe.
3994
Související články
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h!
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h!
Nicolas Lunven začal Vendée Globe od podlahy. Během posledních 24 hodin vytvořil nový sólový rekord v počtu uplutých mil. Rekord má hodnotu 546,6 nm. To je jen pro představu z Puly až někam jižně od Zakynthosu. Sólo…
Nico Lunven z 38. na 5. místo, Richomme do čela
Nico Lunven z 38. na 5. místo, Richomme do čela
Čtvrtý den Vendée, halzování k jihu a změna na čele. Na první místo se propracoval nováček Vendée Globe a mimořádný talent Yoann Richomme. Na západě se na čelo dotahuje ještě v pondělí téměř poslední Nicolas Lunven.
Favorité na čele a odvážné rozhodnutí
Favorité na čele a odvážné rozhodnutí
Druhý den po startu 10. Vendée Globe se na čele formuje skupina favoritů. Za sebou mají první náročnou oblast. U mysu Finisterre vítr sílí až ke 40 uzlům, vysoká pevnina způsobuje poryvy, je zde hustý provoz rybářských lodí a systém rozdělené plavby, který je pro závodníky zakázanou oblastí.