2023 Solo Ultim World Tour
Již několik let se mluví o sólové regatě kolem světa na největších Ultim trimaranech, které jsou dlouhé až 32 metry. Po mnoha odkladech byl stanoven termín. Závod by měl startovat na podzim 2023.
Největší a nejrychlejší trimarany třídy Ultim byly původně určeny pro plavby kolem světa v plné posádce. Později se na nich začaly jezdit i sólové rekordy kolem světa. Nyní se připravuje závod kolem světa.
Jen nalezení vhodného termínu pro takovou regatu není snadné. Jde o velmi nákladnou záležitost a jednotlivé týmy mají své kampaně rozplánované na roky dopředu. První myšlenka na podobný závod je stará 15 let a teprve nyní to vypadá, že se blíží naplnění.
Zájem o start v závodě zatím projevily týmy
Actual – skipper Yves Le Blevec
Banque Populaire – skipper Armel Le Cléac’h
Brest Ultim Sailing – skipper bude oznámen
Maxi Edmond de Rothschild – skipper Charles Caudrelier
Sodebo – skipper Thomas Coville
Kdo další by mohl nastoupit
Počet startujících je limitován vhodnými loděmi pro závod. Těch je na světě méně, než je prstů na rukou. Z dalších přichází do úvahy Francois Gabart se svým trimaranem, který nyní získal sponzora SVR-Lazartigue (Gabart je držitelem sólového rekordu kolem světa). Pak je tu také trimaran IDEC Sport Francise Joyona. Joyon je držitelem Jules Verne Trophy za nejrychlejší plavbu kolem světa s posádkou. V roce 2023 mu však bude již 67 let a to je na sólovou regatu kolem světa na více než třicetimetrových bestiích příliš. Závod pro něj přišel příliš pozdě. I když… U Joyona člověk nikdy neví.
Foto Jérémie Lecaudey / BPCE
2087
Související články
Schovat se před bouří je správné řešení
Schovat se před bouří je správné řešení
Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.
Všechno je možné…
Všechno je možné…
Armel Le Cléac´h má za sebou zastávku v Riu s výměnou dvojice kormidel. Na čele Arkea Ultim Challenge se pomalu posouvá vpřed Charles Caudrelier. Jeho trimaran je velmi unavený. Druhé místo patří strhanému Thomasu Covillovi.
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Trojice vedoucích jachet Arkea Ultim Challenge má za sebou mys Horn a hledá cestu na sever Atlantikem. 4700 mil do cíle pro vedoucího Caudreliera. Co o dosavadním průběhu závodu říká hvězda oceánského jachtingu Loick Peyron?
200 mil k mysu Horn
200 mil k mysu Horn
Necelých 7 hodin plavby zbývá Charlesi Caudrelierovi k mysu Horn. Pluje na čele závodu Arkea Ultim Challenge a do cíle zbývá 7000 mil.
Brutální počasí u Hornu a čekání uprostřed Pacifiku
Brutální počasí u Hornu a čekání uprostřed Pacifiku
Charles Caudrelier postavil loď do dryfu uprostřed Pacifiku a čeká, až přejde brutální počasí u mysu Horn. Čekání je v závodě nezvyklé, ale může to být cesta k vítězství.