Zajímavá kotva
Kotvení. Činnost, které se mnozí snaží vyhnout. Přitom probuzení na kotvě v zátoce, ve které jste sami, je tím nejunikátnějším zážitkem na jachtě. Stačí dobrá kotva a nějaké ty dovednosti.
Moderních kotev je celá řada a my k nim přidáme ještě jednu další. Jmenuje se Knox Anchor a pochází ze Skotska. Jejím tvůrcem je profesor John Knox. Tvar kotvy je v podstatě konkávní a je tak možné ji zařadit mezi moderní konkávní kotvy. Liší se tím, že je složena ze dvou listů, které jsou od sebe odděleny. Tím si vzala inspiraci z plochých kotev.
Dělené listy by podle tvrzení výrobce měly mít kladný vliv na rychlost zarytí. Na některých druzích dna, kde jiné kotvy nejsou úspěšné, by měla kotva Knox dokázat více. Další její výhodou by mělo být, že při vytahovaní na ní nezůstává tolik bahna, jako je tomu u jiných konkávních kotev.
Kotvy se vyrábí v Anglii z vysokopevnostní oceli. Dřík kotvy je kovaný.
V porovnání s jinými moderními kotvami by měla stačit menší hmotnost kotvy. Své zde hraje plocha listů. Kotvy jsou vyráběny ve velikostech od 6,5 kg do 27 kg.
3496
Související články
Kotvení na velkých hloubkách
Kotvení na velkých hloubkách
Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu.
Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu
Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?
Proč kotva drží (nedrží)
Proč kotva drží (nedrží)
Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva držela.