Má takové značení smysl?
Na praktickém kurzu námořního jachtingu na průkaz C jsme měli na jachtě společnosti Navigare takto označený kotevní řetěz. Proti značení kotevního řetězu nic nemám, naopak, ale toto je nesmyslné.
Technici charterové firmy měli k dispozici 3 barvy a 70 metrů kotevního řetězu. Bez přemýšlení zvolili nejjednodušší řešení, které však postrádá smysl.
Značení prvních 10 metrů řetězu je zbytečné. Stačí si vzpomenout, kdy jsme naposled byli zakotveni na 10 metrech kotevního řetězu. Já si nevzpomínám. Mnohem více smyslu by dávalo 20, 30 a 40, když už máme jen 3 barvy, nebo dokonce 30, 40 a 50 při 70 metrech řetězu, protože první metry snadněji odhadneme.
To by však bylo nutné z kotevny vysypat mnohem více řetězu a to by znamenalo více práce…
2439
Související články
Jaká je funkce kotevního řetězu?
Jaká je funkce kotevního řetězu?
Proč je lepší používat kotevní řetěz než lano? Jaká je jeho funkce? A je tomu tak vždy?
Mají být kotevní bóje v každé zátoce?
Mají být kotevní bóje v každé zátoce?
Další zátoka, kde se platí! Tak si stěžují zkušení jachtaři v Chorvatsku na kotevní bóje, které se šíří Jadranem jako COVID Evropu v roce 2020. Pojďme se ale na bóje podívat z více úhlů.
Proč nekotvit na „katamaran“
Proč nekotvit na „katamaran“
V létě jsou často k vidění skupiny spřátelených lodí, které zakotví a vyvážou se k sobě. Společensky vítané stání má svá nebezpečí.