Jak ušetřit na Baleárech za přístavy
Maríny na Baleárech nejsou levné. Existuje však způsob, jak při stání v přístavech ušetřit. Platí to jen v některých místech a vyžaduje to nějakou tu administrativu. Úspora však může činit až 2/3 nákladů na noc.
Pro stání je třeba využívat přístavy spravované Ports IB. Celkem jde o cca čtyři desítky přístavů. Vzhledem k cenové výhodnosti je třeba se nespoléhat na náhodu, ale stání v přístavu předem rezervovat. K tomu slouží stránky Ports IB.
Nejedná se však o jednoduchý systém. V první řadě jsou stránky jen ve dvou jazycích. Španělštině a katalánštině. Mnoha jachtařům bez znalosti španělštiny katalánština nepomůže.
Nejprve je třeba se na stránce zaregistrovat. Pokud nevíte jak na to, pomůže vám manuál. Je anglicky. Pokud ho tedy najdete. Druhá záložka zleva je Puertos y rampas. Otevřete nabídku a narazíte na Tots els fondejos. Zde najdete manuál Como reservar a dále dost důležité podmínky využití Condiciones del servicio. Tyto pdf soubory jsou i anglicky a francouzsky. A jsou velmi detailní.
Podmínky samozřejmě nikdo nečte, ale zde je to více než vhodné, protože se například dozvíte, že zaplacenou bóji musíte obsadit do 1800 a mnoha dalších zajímavostí.
Bóje na ochranu Posidonie
Ports IB tedy vedle přístavů spravuje i několik bójových polí. Ta jsou založena kvůli ochraně mořské trávy Posidonie. V oblastech porostů chráněné Posidonie je zakázáno kotvit. Stání je možné rezervovat na 23 hodin, pouze denní stání, nebo pouze zastavení na koupačku. Veškeré informace lze nalézt v již zmíněných manuálech.
778
Související články
Kotvení na velkých hloubkách
Kotvení na velkých hloubkách
Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu.
Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu
Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?
Proč kotva drží (nedrží)
Proč kotva drží (nedrží)
Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva držela.