Jak správně zakotvit (v Brně)
27. února proběhne v Brně přednáška Přístavní manévry a kotvení. Původní přednáška o manévrech tak je doplněna o druhé téma, ve kterém mají mnozí slabiny. Jak bezpečně zakotvit na noc?
O přístavních manévrech jsme již mnohé řekli a napsali. Tentokrát se navíc budeme věnovat i kotvení. Stání na kotvě je nejhezčím a nejlevnějším způsobem, jak strávit na jachtě noc. Některým jachtařům chybí při kotvení jistota, jiným sice jistota nechybí, ale správně zakotvit neumí.
Podíváme se na to, jak správně zakotvit, jaké si vybrat místo, jaké jsou techniky kotvení, jak přečkat bouřlivé počasí, nebo jak poznat za temné noci, že vlečeme kotvu. Během sezóny pak můžete vše naučené uvést do praxe a místo každodenního placení za noční stání můžete strávit bezplatný týden po zátokách a kotvištích.
Více informací najdete zde.
4478
Související články
Kotvení na velkých hloubkách
Kotvení na velkých hloubkách
Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu.
Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu
Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?
Proč kotva drží (nedrží)
Proč kotva drží (nedrží)
Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva držela.