Jak správně zakotvit (v Brně)
27. února proběhne v Brně přednáška Přístavní manévry a kotvení. Původní přednáška o manévrech tak je doplněna o druhé téma, ve kterém mají mnozí slabiny. Jak bezpečně zakotvit na noc?
O přístavních manévrech jsme již mnohé řekli a napsali. Tentokrát se navíc budeme věnovat i kotvení. Stání na kotvě je nejhezčím a nejlevnějším způsobem, jak strávit na jachtě noc. Některým jachtařům chybí při kotvení jistota, jiným sice jistota nechybí, ale správně zakotvit neumí.
Podíváme se na to, jak správně zakotvit, jaké si vybrat místo, jaké jsou techniky kotvení, jak přečkat bouřlivé počasí, nebo jak poznat za temné noci, že vlečeme kotvu. Během sezóny pak můžete vše naučené uvést do praxe a místo každodenního placení za noční stání můžete strávit bezplatný týden po zátokách a kotvištích.
Více informací najdete zde.
4330
Související články
Velmi nebezpečné šetření
Velmi nebezpečné šetření
Jsou díly na jachtách, na kterých se nevyplatí šetřit. Příkladem je vše, co se týče kotvy, řetězu, obrtlíků a šeklů, které vše spojují. Pokud jachta v ceně 15 milionů visí na šeklu za 5 EUR, je to šetření na nepravém místě.
Jaké je namáhání na kotvě?
Jaké je namáhání na kotvě?
Vítr na kotvišti dosahuje 30 uzlů. Kotevní řetěz je napnutý a vy uvažujete, kolik ještě vaše kotva vydrží. Jaké síle vlastně musí kotva čelit?
Jako Bodie s Doylem, nebo konzervativně?
Jako Bodie s Doylem, nebo konzervativně?
Připlouváte bokem k molu, potřebujete zastavit, ale jste rychlí. Příliš rychlí. To je situace, která hrozí nepříjemným karambolem. Jak se takové chybě vyhnout?