Jak nebýt za vola
Potřebujete vyvézt z paluby jachty druhou kotvu. Naložit ji na dinghy a vyvést dále od lodě. Jak to udělat, aby vaše činnost nesloužila k pobavení všem kolem? Abyste nebyli za vola?
Máme druhou kotvu, v kbelíku pár metrů řetězu, lano. Potřebujeme ji vyvézt dále od lodi na člunu. Důvody pro toto počínání můžou být různé. Stojíte vyvázaní zádí ke břehu, vítr změnil směr a jachta schytává vítr z předoboku. Stojíte na kotvě a potřebujete zajistit, že vás vítr neotočí na břeh, nebo stojíte bokem k molu a přišel vítr a s ním vlny. Víte, že vítr nebude trvat dlouho, chcete zůstat, ale potřebujete se vzdálit od mola. I to je důvod pro vyvezení kotvy.
Jak na to
Vyvážíte-li kotvu s řetězem, je třeba naložit celý řetěz do člunu! V opačném případě se vám stane to samé, co muži na videu, řetěz ho bude strhávat zpět k lodi. Budete sloužit ostatním pro pobavení (zcela tímto pomíjíme, proč muž stojící na bóji vyváží kotvu, důvod je mi neznámý).
Naložíme do dinghy kotvu s řetězem, lano vypouštíme z lodi. Protože známe hloubku, připravíme si na palubě správnou délku kotevního lana dopředu (kotvíme s kombinací lana a řetězu, délka by měla odpovídat alespoň šestinásobku hloubky, například 6 metrů hloubka, s výškou paluby nad hladinou 7 metrů, vynásobíme 6 a jsme na 42 metrech délky kombinace řetěz a lano). Člunkař pojede s dinghy tak daleko, až je připravené kotevní lano napnuté. Tam vyhodí kotvu i s řetězem. Z lodě stačí kotevní lano dotáhnout a je hotovo.
4598
Související články
Kotvení na velkých hloubkách
Kotvení na velkých hloubkách
Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu.
Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu
Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?
Proč kotva drží (nedrží)
Proč kotva drží (nedrží)
Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva držela.