Americká letadlovka ve Splitu
V listopadu připluje do Splitu americká letadlová loď na jaderný pohon USS George H. W. Bush (CVN 77). Příjezd 333 metry dlouhého plavidla o výtlaku 102 000 tun schválila včera chorvatská vláda.
Loď byla uvedena do služby v roce 2009. Stavba lodě a její kompletace trvala 8 let a stála 6,2 miliardy USD. To je v přepočtu na naši hrdou českou kačku 151 552 800 000 v kurzu deviza střed.
Celková délka lodě je 332,8 m, délka na vodorysce 317 m, šířka 76,8 m a ponor 11,3 m. Funkčnost lodě obstarávají dva reaktory Westinghouse A4W o výkonu 194 MW. Maximální rychlost lodě přesahuje 30 uzlů. Na jedno „natankování“ může plout 20 – 25 let. Na palubě může být až 90 letadel a helikoptér. To je odhadem o něco více, než má k dispozici naše armáda.
Přesné datum příjezdu zatím není známo. Stejně tak nebylo zveřejněno, jak dlouho se jedna z nejmodernějších letadlových lodí v dovolenkovém ráji zdrží.
V odborných kruzích se proslýchá, že velitel lodi kapitán David-Tavis Pollard projevil zájem o krásy zátoky Stiniva na jižním pobřeží Visu po skončení turistické sezóny.
1001
Související články
Proč zemřel německý jachtař
Proč zemřel německý jachtař
V neděli jsme psali o krvavé nehodě, ke které došlo na charterové jachtě Capella u pobřeží ostrova Šolta nedaleko Splitu. Šestadvacetiletý mladík spadl z paluby jachty a skončil na lopatkách lodního šroubu.
Ceny a podmínky stání v chorvatských přístavech
Ceny a podmínky stání v chorvatských přístavech
Kolik stojívás bude stát stání v městském přístavu v Rogoznici, kolik v Primoštenu, v Tribunji, nebo na Kapriji? Přinášíme vám oficiální ceny. A najdete tam i podmínky a některé zajímavosti.
Odstraněné kotevní bóje ve splitském regionu
Odstraněné kotevní bóje ve splitském regionu
Na 17 místech ve splitském regionu byly odstraněny nelegální kotevní bóje. Větší množství zátok je tak využitelných ke kotvení.