Zlomila se...
Nákladní loď MV Leonardo, registrovaná až v dalekém Mongolsku, byla na cestě do servisu v Turecku.Trochu obrousit, natřít a zpátky do služby.
Protože v loděnici Tuzla v Istanbulu bylo plno, musela nákladní loď plující pod exotickou vlajkou počkat pár dnů na kotvě.
Odpočinek před Istanbulem se stal dvaačtyřicetileté babičce osudný.
Posádka si užívala klidné dny pozdního léta na rejdě. Odpočinek, opalovačka, jen občas dohlédnout na pumpy v podpalubí. Stará a zkušená loď, která už tolikrát objela svět, že by se jiné zatočila hlava, byla trochu prorezlá. Byla rezavá, ale nebylo to nic hrozného.
Pak přešla studená fronta, Černé moře se rozvlnilo a s ním se rozvlnil i trup lodě ze země Čingischána. Zhoupla se jednou, pak podruhé a najednou lup!
Nechce se tomu věřit, ale zlomila se v půlce! Jako když lámete rohlík. Šup a mongolské loďstvo přišlo o jeden ze svých pilířů.
Příď MV Leonardo se podařilo dotáhnout do loděnice. Když se však remorkéry vrátily pro záď chlouby mongolského námořnictva, už byla pevně zakotvená na skaliskách tureckého pobřeží.
To už nikdo ani švajcem nespojí!
4166
Související články
I profesionál to může v přístavu p….t
I profesionál to může v přístavu p….t
Místo činu: přístav v Zadaru, most z nového města na poloostrov. Viník: 34 metry dlouhá turistická loď Leut. A nebylo to poprvé…
Emulze v převodovce znamená problém
Emulze v převodovce znamená problém
Podíváte se na kontrolku oleje v převodovce a máte problém. Místo čistého oleje vidíte bílou emulzi. Jaký to má vliv na kauci? Významný. Jako vždy, když musí loď z vody.
Jak na jaře zničit fendr
Jak na jaře zničit fendr
Fendr neboli bokobran. Cena dle velikosti a kvality 1500 – 3500 Kč, pokud nepůjdeme do extrému. Za jedinou noc může být kaput. Co v noci nejčastěji ničí fendry?