Záchrana vraku pozastavena, zemřel potápěč
Vyzvednutí vraku megajachty Bayesian bylo pozastaveno. Při odstraňování takeláže zemřel devětatřicetiletý potápěč. Primární je vyšetření příčin smrti holandského profesionála.
Nedaleko sicilského Palerma probíhají práce na vyzvednutí vraku 56 metrů dlouhé megajachty Bayesian. Jachta se potopila v bouři v srpnu minulého roku. Práce na vyzvednutí vraku provádí konsorcium holandských firem.
Ke smrti potápěče zaměstnaného u firmy Hebo Maritiemservice došlo v pátek. Zatím není jasná přesná příčina smrti. Profesionální potápěč se v okamžiku nehody podílel na odstraňování takeláže z vraku, respektive měl na starosti odřezávání ráhna. Podle neoficiálních zdrojů byl zasažen uvolněným kusem kovu.
Odstranění takeláže je základním předpokladem úspěšného vyzvednutí vraku. Práce ale probíhají v hloubce 50 metrů. Stěžeň megajachty byl vysoký 75 metrů. Masivní ráhno bylo delší než 20 metrů, uvnitř byl rolovací systém. Je možné předpokládat, že hmotnost samotného ráhna se počítala na tuny. Práce na odstranění takeláže tak jsou extrémně riskantní a ukázalo se to v pátek, kdy se z rutinního ponoru (pro profesionála) stala tragédie.
Megajachta Bayesian si na své konto připsala již osmou oběť. To se ji zatím nepodařilo vyzvednout na hladinu...
1391
Související články
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
Ryba způsobila požár
Ryba způsobila požár
Ryby by nás svými dovednostmi jistě dovedly překvapit. Ale že by dokázaly založit požár? Nikdo by tomu nevěřil.
Rozsypané kontejnery
Rozsypané kontejnery
Rejdař Evergreen za jediný týden poztrácel v Jižní Americe desítky kontejnerů ve dvou samostatných případech. Jednou v Peru a podruhé u Brazílie.