Vztek a bezmoc
Tým Charal plul od startu na čele závodu Transat Jacques Vabre. Více než 2500 mil. Do cíle zbývá 1300 mil a Charal se na celou noc zastavila v rovníkových tišinách. Beyou s Pratem mohli jen bezmocně sledovat, jak se pracně získaný náskok rozplývá. Co vám zbývá ve chvíli, kdy ráhne líně přelétává z boku na bok a ostatní plují?
Ještě včera odpoledne se zdálo, že Charal si pluje nikým neohrožovaná pro další vítězství. Zatímco Apivia se na vstupu do tišin zastavila a ztrácela, Charal plula plnou rychlostí dále. Náskok vedoucí jachty včera narostl na 120 mil.
Psali jsme ale, že tišiny jsou nevypočitatelné, že se zde vše může velmi rychle změnit. A k tomu také došlo. Stačil letmý pohled na tracking dnes ráno a hned bylo jasné, že v noci si vedoucí jachta vytáhla špatnou kartu. Charal stála. Je to vidět nejen na počtu uplutých mil, ale také na záznamu chaotické trasy. Od včerejších 1645 to byl boj s bezvětřím o udržení alespoň nějaké rychlosti.
Soupeři se mezitím rozjeli. Jachta Apivia dokonce tak, že během 12 hodin najela na Charal 160 mil. Ze ztráty 120 mil je nyní náskok 40 mil. A Apivia získává i nadále. Charal se sice rozjela, ale stále je její rychlost poloviční.
Velmi zajímavý bude i souboj o bronz. Třetí 11th Hour Racing ztrácí na první místo 94 mil, šestnáctá Prysmian 196 mil. Jak bylo vidět na příkladu Charal, to není v rovníkových tišinách nic nepřekonatelného.
Do cíle zbývá 1300 mil. Souboj o medaile ve třídě IMOCA bude zajímavý.
Polohu lodí najdete zde.
3459
Související články
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě 32 metry dlouhé trimarany Ultim. Největší letošní závod přes oceán. S naší účastí.
Charlie Dalin při Vendée bojoval s rakovinou
Charlie Dalin při Vendée bojoval s rakovinou
Vítěz poslední Vendéé Globe Charlie Dalin nebojoval při závodu kolem světa jen se svými soupeři, ale také s rakovinou. Navzdory nutnosti pravidelné medikace a bolestem dokázal zvítězit.
Milan Koláček, proč Class40?
Milan Koláček, proč Class40?
Offshore jachtař Milan Koláček startuje letos v třídě Class40. Vrcholem bude na podzim závod přes Atlantik známý jako Transat Jacqus Vabre. Co je Class40 a jaká je jachta, na které bude závodit?