Už se řeže...
Úkol zněl jasně. Rozřezat 200 metrů dlouhou a 35 metrů širokou nákladní loď na převoz automobilů na 8 kusů. Snadno se to řekne, ale na flexu to není. Na řadu přišla těžká mechanizace, plovoucí jeřáb a pořádný řetěz.
MS Golden Ray se převrátila a najela na mělčinu v USA v St. Simonis Sound v Georgii. Na palubě bylo naloženo více než 4000 osobních automobilů. Stalo se tak v září 2019.
St. Simons Sound Incident
Řezání trupu.
Vrak lodi je pomalu rozřezáván na kusy. Po dlouhých přípravách se podařilo začít s řezáním nyní, v posledních dnech. Systém řezání je podobný, jako krájení knedlíku nití. Jeřábová loď VB-10,000 natáhne přes kladky řetěz a tím je protahováno tam a zase zpět. Silou větší, než je síla býčí. Řetěz se zařezává do trupu a drtí a řeže vše, co má v cestě. Trup, nástavbu, kýl a dokonce i tisíce automobilů které zůstaly uvnitř.
Podívejte se na několik fotografií z řezání vraku. Je těžko představitelné, že obyčejný řetěz dokáže takto rozříznout ohromnou nákladní loď. Ani řetěz ale nepřežije vše. Poprvé se přetrhl 25 hodin po začátku řezání...
1833
Související články
Další stovky kontejnerů v severním Pacifiku
Další stovky kontejnerů v severním Pacifiku
260 kontejnerů spadlo z paluby kontejnerové lodi Maersk Eindhoven v severním Pacifiku. Je to další z řady velkých nehod této zimy na trase mezi Asií a Spojenými státy.
Kolik bylo loni nehod na Jadranu
Kolik bylo loni nehod na Jadranu
Kolik se stalo za loňský rok nehod na chorvatské straně Jadranu? Kolik bylo kolizí, kolik lodí najelo na mělčinu, kolik se jich potopilo? A jak vypadá nejtragičtější statistika za minulý rok?
750 kontejnerů v p….i
750 kontejnerů v p….i
V poslední době jsou kontejnerové lodě na severním Pacifiku takovými oslíčku otřes se. Na cestě z Číny do Los Angeles spadlo z kontejnerovky Mearsk Essen cca 750 kontejnerů.