Už je doma…
Naše nová loď na školení přístavních manévrů je konečně v Čechách. Ufff… Na jaře už budou pražské jednodenní přístavní manévry probíhat na ní. Jmenuje se Cesaria…
Cesaria byla vyrobena ve francouzské loděnici Jeanneau. Jde o typ Sun Odyssey 29.2. Je dlouhá 8,8 metru, široká 2,98 metru a má ponor 1,4 metru. Spuštěna na vodu byla v roce 2000 a od té doby vystřídala 2 majitele, Lodní noviny jsou majitel třetí. Nikdy nebyla v charteru. Má jeden list kormidla a přímý náhon. Jachta je vybavena motorem Volvo Penta o výkonu 10 hp.
Pro naše účely na výuku přístavních manévrů je motor příliš slabý, proto ho budeme měnit za nový agregát. Vybrali jsme krásný, protože červený, Beta Marine 16. To je také odpověď na naši soutěžní otázku, kterou jsme zveřejnili před 10 dny. Tímto je tedy správná odpověď zveřejněna. Ještě nám zbývá vylosovat výherce. Ale to až během víkendu.
Tedy, krásná skoro nová Cesaria je v Čechách. Momentálně v Českých Budějovicích, kde bude probíhat příprava jachty na sezónu, včetně již zmíněné výměny motoru. Do Budějovic doklouzala dnes ráno na prvním poprašku sněhu, již s pěknou sněhovou čepicí.
Kurzy na duben příštího roku jsme dnes také vypsali a můžete se přihlásit. To je dobrá zpráva. Pro nás je i dobrou zprávou to, že jsme po dlouhých letech stagnace zahýbali s cenou kurzu. Z 3900 Kč za denní kurz manévrů v Praze jsme cenu zvedli na 4900 Kč.
Foto archiv
Příprava na cestu.
To jste ale asi slyšet nechtěli…
Na druhou stranu… Cena byla stejná snad 7 let. A do toho inflace… A nová loď… Tak to chtělo nějakou změnu.
Doufám, že si ji všichni již od jara užijeme…
1008
Související články
Pozor s bočním větrem
Pozor s bočním větrem
Při zajíždění zádí k molu s bočním větrem se můžete dostat do velmi nepříjemné situace. Stačí drobná chyba a již atakujete vedle stojící jachtu svojí kotvou. Jak se nepříjemné situaci vyhnout?
Kdy se můžete v Praze zlepšit v přístavních manévrech
Kdy se můžete v Praze zlepšit v přístavních manévrech
Červencové termíny přístavních manévrů v Praze jsou plné. Chcete-li se zlepšit za kormidlem před svojí plavbou, chcete-li získat jistotu, naučit se nové postupy, prostě zjistit jak na to, máte už možnost jen v srpnu. Volná místa na praktických kurzech v centru Prahy.
Proč se snažíme dávat jednoduché návody?
Proč se snažíme dávat jednoduché návody?
Včerejší článek o technice zajíždění pro přístavu vyvolal na FB hodně reakcí. Některé nesouhlasné. Proč navrhujeme jedno řešení a ne jiné? Proč navrhujeme A, když řešení je celá řada? Je to jednoduché, naše dlouholetá zkušenost nám říká, co je pro nováčky za kormidlem (to může být i ten, kdo jezdí 5 let na týden) nejjednodušší, co se nejlépe naučí, co je nejbezpečnější. vycházíme ze zkušenosti za kormidlem i zkušeností při výuce.