Už je doma…
Naše nová loď na školení přístavních manévrů je konečně v Čechách. Ufff… Na jaře už budou pražské jednodenní přístavní manévry probíhat na ní. Jmenuje se Cesaria…
Cesaria byla vyrobena ve francouzské loděnici Jeanneau. Jde o typ Sun Odyssey 29.2. Je dlouhá 8,8 metru, široká 2,98 metru a má ponor 1,4 metru. Spuštěna na vodu byla v roce 2000 a od té doby vystřídala 2 majitele, Lodní noviny jsou majitel třetí. Nikdy nebyla v charteru. Má jeden list kormidla a přímý náhon. Jachta je vybavena motorem Volvo Penta o výkonu 10 hp.
Pro naše účely na výuku přístavních manévrů je motor příliš slabý, proto ho budeme měnit za nový agregát. Vybrali jsme krásný, protože červený, Beta Marine 16. To je také odpověď na naši soutěžní otázku, kterou jsme zveřejnili před 10 dny. Tímto je tedy správná odpověď zveřejněna. Ještě nám zbývá vylosovat výherce. Ale to až během víkendu.
Tedy, krásná skoro nová Cesaria je v Čechách. Momentálně v Českých Budějovicích, kde bude probíhat příprava jachty na sezónu, včetně již zmíněné výměny motoru. Do Budějovic doklouzala dnes ráno na prvním poprašku sněhu, již s pěknou sněhovou čepicí.
Kurzy na duben příštího roku jsme dnes také vypsali a můžete se přihlásit. To je dobrá zpráva. Pro nás je i dobrou zprávou to, že jsme po dlouhých letech stagnace zahýbali s cenou kurzu. Z 3900 Kč za denní kurz manévrů v Praze jsme cenu zvedli na 4900 Kč.
Foto archiv
Příprava na cestu.
To jste ale asi slyšet nechtěli…
Na druhou stranu… Cena byla stejná snad 7 let. A do toho inflace… A nová loď… Tak to chtělo nějakou změnu.
Doufám, že si ji všichni již od jara užijeme…
940
Související články
Volné termíny kurzů přístavních manévrů v Praze
Volné termíny kurzů přístavních manévrů v Praze
Naše pražské kurzy manévrů jsou stále plné. Proto jsme vypsali volné termíny na červen, červenec a srpen. Pokud se chystáte v létě na charter a bojíte se nejistoty za kormidlem, náš kurz vám pomůže se jí zbavit.
Jak dostat záď k molu
Jak dostat záď k molu
Při zajíždění bokem k molu mají občas začínající jachtaři potíže. Vadí jim špatný odhad vzdálenosti přídě od mola, obavy z poškození lodě a špatné představy o pohybu jachty. Pojďme se podívat, jak dostat záď k molu a následně příď tam, kde si ji přejeme mít.
Když se bojíte mooringu…
Když se bojíte mooringu…
Potřebujete se strefit do úzkého místa mezi loděmi, ale překáží vám v cestě mooring, jehož hloubka pod hladinou se špatně odhaduje. Jak na to, když nechcete zůstat na mooringu viset?