Tragická nehoda na Baltu
Ne Baltu mezi švédským městem Ystad a dánským ostrovem Bornholm se v noci srazily dvě nákladní lodě. Britská Scot Carrier a dánská nákladní loď Karin Hoej. Dánská loď se překlopila. Teplota vody v místě je 4°C.
Švédská pobřežní stráž zachytila nouzové volání v 0330 místního času. Britská nákladní loď dlouhá 90 metrů nehodu přestála, 55 metrů dlouhá dánská loď, která plula bez nákladu, se překlopila. V okamžiku nehody byli prý na palubě jen dva členové posádky.
Podle zpráv švédské pobřežní stráže bylo ve chvíli příjezdu záchranných týmů na místo z vody slyšet volání o pomoc. Nikoho se zatím nepodařilo nalézt…
Na místě se do pátrání zapojilo několik záchranných plavidel jak ze švédské, tak i z dánské strany. Dva vrtulníky, pomáhá také Scot Carrier. Situace se pro dva nezvěstné námořníky nezdá dobrá. Teplota vody je limitujícím faktorem…
Pátrání stále pokračuje.
2819
Související články
Když se urve kýl
Když se urve kýl
Australská společnost Offshore Moorings se od roku 1967 specializuje na vyprošťování potopených jachet. Příležitost uplatnit tuto specializaci se jí naskytla koncem března, kdy dostala informaci o potopení jachty Bénéteau First 45 nedaleko australského pobřežního města Mandurah. Z vylíčení průběhu záchrany je možné udělat si obrázek, o jak náročnou činnost se jedná.
Co dělat když…
Co dělat když…
Zajíždíte v maríně zádí k molu mezi lodě a už je jasné, že se loď nepodaří dotočit, hrozí kolize. Co je třeba v takové situaci udělat, jak pokračovat s manévrem?
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Majitel lodi, která zbourala most v Baltimoru, může čelit gigantickým nárokům na náhradu škod. Nehoda se neobešla bez obětí na životech a vznikly rovněž velké škody v důsledku ochromení námořní i silniční dopravy na východním pobřeží. Jak se na věc dívá legislativa?