Tragická nehoda na Baltu
Ne Baltu mezi švédským městem Ystad a dánským ostrovem Bornholm se v noci srazily dvě nákladní lodě. Britská Scot Carrier a dánská nákladní loď Karin Hoej. Dánská loď se překlopila. Teplota vody v místě je 4°C.
Švédská pobřežní stráž zachytila nouzové volání v 0330 místního času. Britská nákladní loď dlouhá 90 metrů nehodu přestála, 55 metrů dlouhá dánská loď, která plula bez nákladu, se překlopila. V okamžiku nehody byli prý na palubě jen dva členové posádky.
Podle zpráv švédské pobřežní stráže bylo ve chvíli příjezdu záchranných týmů na místo z vody slyšet volání o pomoc. Nikoho se zatím nepodařilo nalézt…
Na místě se do pátrání zapojilo několik záchranných plavidel jak ze švédské, tak i z dánské strany. Dva vrtulníky, pomáhá také Scot Carrier. Situace se pro dva nezvěstné námořníky nezdá dobrá. Teplota vody je limitujícím faktorem…
Pátrání stále pokračuje.
3243
Související články
Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny
Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny
Vojta Sládeček se podívá na COLREG a vysvětlí zajímavosti, které nejsou všem docela jasné. Přitom jde o kolize, o to, jak se jim vyhnout a v tom nejhorším případě pak o rozdělení viny, která se vždy dělí mezi oba zúčastněné.
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
To musela být strašná rána!
To musela být strašná rána!
Tato akce se nezapíše zlatým písmem do dějin čínského námořnictva. Máme tu dalšího adepta na ocenění v soutěži Lodních novin o Blbost měsíce srpna.