To je drama!
2500 mil do cíle Vendée Globe. Uděláme-li si teď routing pomocí Squidu pro Dalina a Burtona, zdá se, že v cíli bude první Burton s náskokem 4 hodin. Závod ale nemá ztracený ani dlouho vedoucí Yannick Bestaven, který by mohl být ve výsledkové listině méně než hodinu za Burtonem.
Situace na bojišti je nepřehledná. Dalin je nejblíže cíli, Burton zase změně větru, pro kterou si všichni jedou. A Bestaven má k dobru 10 hodin nápravu za záchranu Kevina Escoffiera. Boris Herrmann, o kterém se v pasátu jižní polokoule mluvilo jako o horkém favoritu na vítězství, se zdá být podle dnešního routingu ze hry (o vítězství). Navzdory nápravě, která ho v cíli čeká. Do cíle by měl doplout 24 hodin za Burtonem.
Charlie Dalin pluje ostřeji a sází na kratší cestu do cíle. Louis Burton odpadá. Více věří rychlosti. Dostane se dříve do fronty, která ho začne ovlivňovat ve čtvrtek večer. To již bude na severní straně Azorské tlakové výše. Protože bude výše ustupovat k východu, závodníci na 4. a dalších místech si trasu k cíli zkrátí.
Foto Stephane MAILLARD
Louis Burton jede fantasticky.
Podle routingu to vypadá, že poslední dny závodu budou ve znamení kvapíku. Jakmile závodníci vyjedou z pasátu, dostanou se do silného jihozápadního proudění, které je doveze až do cíle. Vedoucí pětice v rozmezí hodin. Příliš těsné na to, aby šlo už nyní určit vítěze.
Více se dozvíte na přednášce Milana Koláčka, který bude mít tentokrát jako hosta vynikajícího francouzského trenéra Tanguyho Leglatina. Tanguy na závod připravoval hned čtveřici závodníků.
Chtěl bych připomenout, že máme uzavřenou tipovací soutěž s Helly Hansen na vítěze Vendée Globe. Tipů se nám sešlo skoro 380... Nyní čekáme na dojezd do cíle, abychom pak mohli vylosovat vítěze parádní bundy.
3088
Související články
Kdo je Pip Hare?
Kdo je Pip Hare?
Mnoho z nás sleduje offshore jachting a známe jména jako Alex Thompson, Jean Le Cam, Yannick Bestaven, Louis Burton a mnohé další. A mezi těmito velkými jmény je nenápadná britská dáma Pip Hare.
Proč mají závodní jachty široké přídě
Proč mají závodní jachty široké přídě
Podívejte se na nejmodernější závodní jachty IMOCA nebo Class 40. Jsou nevzhledně široké na přídi. A byly by ještě širší, kdyby jim to pravidla dovolila. Proč tomu tak je, když vždy byla s rychlostí spojená ostrá příď? Byly dokonce i doby, kdy se vycházelo z předpokladu, že základem rychlosti je elegance. To už dnes neplatí. Zeptali jsme se na to závodního jachtaře Milana Koláčka.
Co o foilech nevíte
Co o foilech nevíte
V časopisu IBI vyšel zajímavý rozhovor o foilech s Quentinem Lucetem z designérské kanceláře VPLP. Mimo jiné i o sériové výrobě jachet s foily. To nejzajímavější z rozhovoru najdete níže.