To by se u nás stát nemohlo!
Nábřeží v Zadaru. Policie, zodpovědná osoba z kapitanátu, potápěč a odtahovka. Mnoho čumilů (včetně mě). Copak se to bude dít v takové slunečné páteční ráno? Davem se šíří šeptanda. Auto v moři, vražda, dvě mrtvoly, 7,65 mm, zločin, mafie, Mercedes třída S.
Vypadá to na něco velkého. Dav na nábřeží houstne, odtahovka vytahuje rameno, potápěč upevňuje popruhy.
Auto je třeba nejdříve přitáhnout ke břehu. Skončilo dobrých 50 metrů od nábřeží. Odtahovka táhne, potápěč kontroluje proces záchrany. Napětí v davu narůstá. Vozidlo blíží k hladině. Trajekty vyplouvající na severodalmatské ostrovy s opatrností obeplovají dění na mořském dně.
Foto Lodní noviny
Nikoli, jen špatně zatažená ruční brzda.
Vůz už je u nábřeží a objevují se zadní světla…
Není to Mercedes třídy S. Není to ani zločin, mafie, a už vůbec ne 7,65 mm. Jedná se o Opel Corsa, bez mrtvoly, bez stopy po kulkách. Jen další špatně zaparkovaný vůz na zadarském nábřeží. Nezatažená ruční brzda.
To by se u nás stát nemohlo!
Nemáme moře…
1115
Související články
Ztroskotání trajektu na Premudě
Ztroskotání trajektu na Premudě
V pátek v 1820 ztroskotal trajekt Princ Zadra u ostrova Premuda. Podle svědků najel plnou rychlostí na útes Bračići na dohled od přístavu Krijal. Na palubě bylo 72 pasažérů. Druhý den šel ke dnu. Na potápěčské mapě Jadranu přibyl nový vrak.
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Superjachta Bayesian dlouhá 56 metrů se potopila během pár minut 19. srpna u pobřeží Sicílie. Sedm osob při nehodě zemřelo. Výrobce lodi Perini Navi od počátku hlučně svaloval vinu na profesionální posádku. Objevují se ale podezření, že by italská loděnice mohla být potrefenou husou.
Když se nechce domů…
Když se nechce domů…
Listopad v Praze. Ranní mrazíky, mlha, nízká oblačnost, šedivé dny. A tma. Přílišná porce tmy pro život po padesátce. Nebo raději slunce od úsvitu do soumraku, teploty nad 20 a jachting bez konkrétních cílů?