Smrtelná nehoda, ručníky a hořící jachta
K neštěstí může dojít na lodi kdykoli. Rychlá plavba ve skluzu u pobřeží si říká o tragický konec.
V Malinské na Krku vlétl motorový člun před hotelem do oblasti, která byla vymezena plavcům. V cestě se ocitla 28letá Rakušanka. Člun jí způsobil těžká zranění, kterým nedlouho poté v nemocnici podlehla. Za kormidlem člunu stál chorvatský občan. Dechová zkouška na alkohol byla negativní.
Podobná tragédie se může stát kdykoli a kdekoli. Ve včerejším článku jsme radili plavat pokud možno v těsné blízkosti břehu. Taková rada vás neochrání před vším, ale rozhodně jste ve větším bezpečí než při kraulu přes zátoku.
Znovu si připomeňme, že na motorových člunech a skútrech je plavba ve skluzu povolena až ve vzdálenosti větší než 300 m od břehu. Včerejšáí nehoda ukazuje, že toto nařízení má své opodstatnění. Nehoda mohla být zaviněna nepozorností, technickou závadou, nebo jen běžnou bezohledností. I když při podobných nehodách nemusí být kormidelník vždy na vině, i jen vědomí, že jsem někoho zabil, může být traumatem na celý život (Pro někoho. Jsou i tací, kterých se to v nejmenším nedotkne.)
Bojovník s ručníky
Druhá zpráva z turistického ráje v Chorvatsku je méně vážná. I když pro někoho může být stejně traumatizující. Turisté v Tribunji řeší zábor nejlepšího místa na pláži tak, že rozložený ručník nechávají hlídat strategickou polohu přes noc. Ostatní jsou slušní a nedovolí si, s trvalými okupanty pláže bojovat.
Starosta Tribunje Marko Grubelić si ale servítky nebere. Stejně jako loni rezervační ručníky a lejhátka nechal zatknout a převést na dvůr radnice. Ručníci budou propuštěni proti podpisu svých majitelů.
Akce bude pokračovat i nadále. Příští cesty osušek však nepovedou na radnici, ale na skládku, nebo do útulku psů a koček opuštěných.
Hořící jachta nedaleko Hvaru
Včera v 1620 nahlásil MRCC Rijeka hořící jachtu nedaleko ostrova Hvar pracovník firmy SeaHelp. Posádku se podařilo zachránit, ale jachta si i s kubíkem nafty nakonec našla cestu na mořské dno v hloubce 50 m. Nepomohlo ani to, že na pomoc přispěchala hasičská loď Florian z Kaštely. Kromě ní se na pacifikaci požáru podílei dobrovolníci z Jelsy. Po neúspěšné akci odpluli jelsané do domovského přístavu, aby zhodnotili zásah a uhasili žízeň.
Lapkové útočí
Krádežíprostá Dalmácie je minulostí. S miliony turistů přicházejí na pobřeží Jadranu i lapkové. Ideálním cílem pro ně jsou přívěsné motory.
Sérioví lupiči řádí v Zadaru, kde to berou popořadě. Jeden zmizelý motor střídá druhý. Občané už slibují, že vezmou klacky do vlastních rukou a seriálového zloděje dopadnou. Dále slibují, že mu znatelně znepříjemní životní chvíle po dopadení.
6354
Související články
Ztroskotání trajektu na Premudě
Ztroskotání trajektu na Premudě
V pátek v 1820 ztroskotal trajekt Princ Zadra u ostrova Premuda. Podle svědků najel plnou rychlostí na útes Bračići na dohled od přístavu Krijal. Na palubě bylo 72 pasažérů. Druhý den šel ke dnu. Na potápěčské mapě Jadranu přibyl nový vrak.
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Superjachta Bayesian dlouhá 56 metrů se potopila během pár minut 19. srpna u pobřeží Sicílie. Sedm osob při nehodě zemřelo. Výrobce lodi Perini Navi od počátku hlučně svaloval vinu na profesionální posádku. Objevují se ale podezření, že by italská loděnice mohla být potrefenou husou.
Když se nechce domů…
Když se nechce domů…
Listopad v Praze. Ranní mrazíky, mlha, nízká oblačnost, šedivé dny. A tma. Přílišná porce tmy pro život po padesátce. Nebo raději slunce od úsvitu do soumraku, teploty nad 20 a jachting bez konkrétních cílů?