Daniel Vodička / pondělí 20. června 2016 / Kategorie: Ostatní regaty Roubal s Koláčkem na čele Včera odstartoval jeden z vrcholů sezóny Classe Mini – Minifastnet. Naše dvojice Pavel Roubal a Milan Koláček bojuje o příčky nejvyšší. Dnes ráno byla naše dvojice na jachtě Pogo Dancer na prvním místě v sériovkách, podle posledních poloh je druhá. Pro Pavla Roubala to přitom je závodní premiéra v Classe Mini! K obávanému Fastnetu Závod vede z bretaňského Douarnenez na sever k Lands Endu na jihozápadě Anglie, dále na severozápad k Fastnet Rock jižně od Irska a zpět do Douarnenez. Je dlouhý 603 míle. Momentálně jsou vedoucí jachty nedaleko Lands Endu a do cíle jim zbývá 474 mil. Jak většinou víte, Classe Mini je rozdělena do dvou kategorií Proto a Serie. Milan před lety jezdil v královské třídě prototypů, dnes jede s Pavlem Roubalem na sériové jachtě Pogo 3. Vedou si fantasticky. Nyní jsou na druhém místě v kategorii Serie a dokonce i na čtvrtém místě celkově. Stačí tedy i na většinu superrychlých speciálů. Vlny V noci vál při cestě do Anglie jihozápadní vítr o rychlosti 25 uzlů, s poryvy až do 33. Výška vln dosahovala podle předpovědi 3,5 metru. To znamená plavba na bočák s parádním surfováním po vlnách. Dá se předpokládat, že rychloměr se občas zastavoval až nedaleko 20 uzlů. Plavba na sever byla tedy především o rychlosti. Příští hodiny začnou být složitější také po strategické stránce. Mezi Anglií a Irskem bude vítr slábnout a stočí se k severozápadu. Tedy přímo do úst. Předpokládaná rychlost větru pro příští hodiny je kolem 11 uzlů, výška vln by stále měla dosahovat kolem 3 metrů. K Irsku to bude 155 mil. Dnes odpoledne by se měl vítr opět točit. Tentokrát k jihu, pak to bude přímo k Fastnetu. Otočit maják a v jihozápadním větru na zadobok let k Douarnenez. To by byla paráda. Do cesty si ale stoupne hřeben vysokého tlaku, tedy bezvětří. Tam by se mohlo rozhodnout. Slbý vítr může přřed cílem znovu zamíchat karty a rozdat je jinak. Závod můžete sledovat zde. 5526 Tagy: KoláčekPogoMiniMinifastnetRoubal Související články Koláček s Brasseurem se poprali s těžkými vahami (1. díl) Koláček s Brasseurem se poprali s těžkými vahami (1. díl) Milan Koláček s Pierrem Brasseurem skončili v transatlantickém závodě Transat Cafe L´Or na vynikajícím 8. místě s minimálním rozpočtem a přípravou. Porazili i dva vítěze Vendéé Globe. Pojďme se podívat, proti jakým šajbám offshore jachtingu se postavili.c Co Milana čeká po startu? Co Milana čeká po startu? Závod, který Milana s Pierrem čeká, bude extrémně náročný. Podívejte se na několik momentů, několik front, které budou muset projet. Dnes to vypadá, že to bude fronta za frontou nejméně za Azory. Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě 32 metry dlouhé trimarany Ultim. Největší letošní závod přes oceán. S naší účastí.
Koláček s Brasseurem se poprali s těžkými vahami (1. díl) Koláček s Brasseurem se poprali s těžkými vahami (1. díl) Milan Koláček s Pierrem Brasseurem skončili v transatlantickém závodě Transat Cafe L´Or na vynikajícím 8. místě s minimálním rozpočtem a přípravou. Porazili i dva vítěze Vendéé Globe. Pojďme se podívat, proti jakým šajbám offshore jachtingu se postavili.c
Co Milana čeká po startu? Co Milana čeká po startu? Závod, který Milana s Pierrem čeká, bude extrémně náročný. Podívejte se na několik momentů, několik front, které budou muset projet. Dnes to vypadá, že to bude fronta za frontou nejméně za Azory.
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě 32 metry dlouhé trimarany Ultim. Největší letošní závod přes oceán. S naší účastí.