Proč vést lodní deník?
Myslíte si, že vedení lodního deníku již není dávno zapotřebí? Není to pravda. Může vás ušetřit vážných nepříjemností a trestů.
Lodní deník musíme vést. Vyžaduje to zákon. Alespoň tak tomu je na lodích plujících pod českou vlajkou. A na jiných s velkou pravděpodobností také. K čemu ale tato archaická povinnost slouží?
V případě jakékoli nehody je lodní deník tím prvním, co vyšetřující orgány po kapitánech lodí vyžadují. Pokud ho nemáte, je vám to automaticky přičteno k tíži. Stáváte se nedůvěryhodnými. Deník ukazuje vaši zodpovědnost, důvěryhodnost.
Protože obvykle budete stát ve sporu ohledně jakékoli nehody proti místnímu (v Chorvatsku Chorvatovi, v Itálii Italovi…) je vaše pozice automaticky oslabena. Proto další oslabení způsobené absencí deníku již není ani v nejmenším žádoucí. Deník je pro vyšetřovatele něčím podobným, jako černá skříňka.
Obvykle řeší nehody jen škody na majetku. Mohou sice být extrémně vysoké, ale jde jen o peníze. Někdy však může dojít i ke zranění, nebo dokonce smrti. Pak již může být sankcí i vězení. To je o důvod víc, proč být opatrný.
Lodní deník nemusí být oficiální knihou, může jít o pouhý sešit, do kterého zaznamenáváme detaily o plavbě. Nebo můžete využít deník, který jsme pro vás připravili my (najdete je ke stažení dole pod článkem). Máme pro vás dvě verze. Jedna je pro tisk. Vytisknete si počet listů podle počtu dnů, které na moři strávíte. Nebo je zde i druhá možnost, a to je deník určený pro vyplňování elektronické, který je určen pro plavbu dlouhou do 15 dnů. Na konci deníku najdete také jeden list se vzorovým vyplněním, podle kterého se můžete řídit.
11163
Související články
V maríně Milna se prolomilo molo
V maríně Milna se prolomilo molo
O víkendu se prolomilo v ACI Milna na Brači molo a zmizelo pod hladinou. Nikoli celé, jen jeho část. Všiml si toho noční hlídač Josip Vranjić. Při první ranní cigaretě se procházel marínou. A něco se mu nezdálo…
Divočáci vystřídali jachtaře, mrtvý Čech u Biogradu a lovci neloví sběrače oliv
Divočáci vystřídali jachtaře, mrtvý Čech u Biogradu a lovci neloví sběrače oliv
V zátoce na Žirje tři divočáci. Český chodec zabit v SV. Filip Jakovu motorkou. Sběr oliv u Primoštenu je adrenalinovým sportem.
Prolomené molo v maríně Betina na Murteru
Prolomené molo v maríně Betina na Murteru
V maríně Betina se prolomilo betonové molo a zmizelo v hlubině. Některé lodě zachránila přetržená záďová lana, jedna jachta se potopila, posádku se podařilo zachránit.