Proč spadla jachta za 1 mld. z nákladní lodě
O pádu jachty My Song z paluby nákladní lodě při transportu jsme již psali. Proč ale k pádu jachty za 1 miliardu korun přes palubu nákladní lodi došlo a kdo je za něj zodpovědný?
Přepravu luxusní 40 metrů dlouhé jachty měla na starosti firma Peters & May. Cestovala na palubě nákladní lodi. Důvodem pro přepravu jako cargo bylo, že při podzimní přeplavbě Atlantiku do Karibiku se na palubě vyskytly technické problémy a majitel jachty Pier Luigi Loro Piana nechtěl něco podobného riskovat. Proto byl zvolen nákladnější způsob přepravy.
K nynější nehodě se vyjádřil CEO přepravní společnosti Peters & May David Holley.
„O nehodě jsem se dozvěděl ráno v sobotu 26. května. Ihned jsme instruovali kapitána MV Brattinsborg, aby se pokusil o záchranu jachty. Dokud nebude angažována profesionální záchranářská firma.“
K příčině nehody Holley řekl, že vše nasvědčuje na selhání konstrukce, na které byla jachta uložena. Konstrukce byla dodána majitelem jachty, byla zkompletována posádkou jachty a samozřejmě byla určena k přepravě jachty i na palubě nákladních lodí.
Otázka viny je v tomto případě velmi důležitá. Kdo udělal chybu a z čí pojistky se bude vyplácet ztráta jachty stojící 1 miliardu korun?
4742
Související články
Jachta se může převrátit, ale vrátí se zpět
Jachta se může převrátit, ale vrátí se zpět
Na palubě občas zaslechnu dotaz, jestli se jachta může převrátit. Pro uklidnění odpovídám, že teoreticky ano, ale vrátí se zpět. To nejisté uklidní. Protože je nechci zneklidňovat, nedodám skryté ale…
Kde se stala chyba
Kde se stala chyba
Davida Macharáček nám poslal odkaz na dramatické video s tím, že by chtěl znát náš názor na to, kde se stala chyba. Pokusíme se upozornit na věci, které jsou jasné, vyhneme se ale dohadům tam, kde nejsou příčiny zřejmé.
Checklist znamená bezpečí
Checklist znamená bezpečí
Víte, že na dlouhých plavbách by bylo možné většině nehod (závad) předejít? Stačí pravidelně kontrolovat celou loď a k mnohým selháním nedojde. Ušetříte si stres i peníze.