Proč se zlomil stěžeň na Luna Rossa
Italský tým Luna Rossa, který je vyzyvatelem v Americkém poháru, řeší nepříjemné problémy se zlomeným stěžněm. K nehodě došlo předevčírem a my víme proč.
Nejprve trochu zařadíme zpátečku. O příčinách nehody toho my příliš nevíme. Vím jen to, co jsem se dočetl v online verzi německého časopisu Yacht, respektive to, co jsem se dozvěděl v googlepřekladu článku do češtiny, protože z němčiny si z dětství pamatuji jen Hände hoch! a Achtung! (povinná návštěva kina na základní škole).
Protože jemné finesy googlepřekladu by byla škoda znehodnotit nodokonalou vlastní interpretací, přinášíme překlad v původní podobě. Zajímavé jsou zejména pasáže o lesním porostu.
Zlomený stožár: nové obrazy a výzkum příčin
27. ledna přišel stožár shora na výzvu amerického poháru Luna Rossa Challenge. Nové obrázky umožňují vyvodit závěry o příčině
Podle týmu nebyl nikdo zraněn, když italský vyznavač Luna Rossa Challenge zlomil svůj stožár. A zdá se, že tým také lehce vystoupil z hlediska materiálu . Jak je vidět na nových obrázcích, lesní porost a jeho kování byly pravděpodobně vytrženy z paluby. Forestay na stožáru a janovský kufřík jsou neporušené. Stožár se zlomil krátce nad výškou paluby.
Štěstí v neštěstí pro tým, protože hlavní plachta zůstala z velké části nedotčena. Kvůli omezenému počtu plachet, které lze vyrobit a použít při přípravě a v samotném šálku, by vážně poškozená hlavní plachta byla hořkou překážkou. Kromě toho je oblast dolního stožáru obvykle opravitelná snadněji, než když se potrubí zlomí uprostřed. Není známo, zda byl trup poškozen v oblasti nohy stěžně.
Tým ještě nestanovil délku oprav. V každém případě nehoda znamená snížení přípravy a ztrátu cenného času na školení, kromě nákladů na opravu.
A na závěr popisek jedné z fotografií použitých k článku.
Stožár padá dozadu, lesní porost a janovský pád jsou stále na stěžni
4694
Související články
Skandinávský problém v Pacifiku
Skandinávský problém v Pacifiku
V Tichém oceánu, asi 300 mil východně od souostroví Markézy, se 8. dubna potopila loď Arcona 460 IdaLina. Posádka, již tvořil švédský manželský pár, z paluby stihla uniknout na záchranném ostrůvku a později byla zachráněna další švédskou lodí plující v oblasti. Zkázu jachty IdaLina přitom stihla zdokumentovat videozáznamem. Způsobila ji havárie kormidla dodaného dánskou společností. Švédská loděnice již případ vyšetřuje.
To by se u nás stát nemohlo!
To by se u nás stát nemohlo!
Nábřeží v Zadaru. Policie, zodpovědná osoba z kapitanátu, potápěč a odtahovka. Mnoho čumilů (včetně mě). Copak se to bude dít v takové slunečné páteční ráno? Davem se šíří šeptanda. Auto v moři, vražda, dvě mrtvoly, 7,65 mm, zločin, mafie, Mercedes třída S.
Když se urve kýl
Když se urve kýl
Australská společnost Offshore Moorings se od roku 1967 specializuje na vyprošťování potopených jachet. Příležitost uplatnit tuto specializaci se jí naskytla koncem března, kdy dostala informaci o potopení jachty Bénéteau First 45 nedaleko australského pobřežního města Mandurah. Z vylíčení průběhu záchrany je možné udělat si obrázek, o jak náročnou činnost se jedná.