Proč má být nádrž na naftu přes zimu plná?
Víte, proč je třeba nádrž na naftu před zimou naplnit po okraj? Proč ji není dobré nechávat poloprázdnou?
Během dlouhých zimních měsíců se venkovní teploty stále mění a kvůli tomu dochází na stěně poloprázdné nádrže ke kondenzaci vody. A voda v naftě… Prostě nic moc. Na jaře je pak jen otázkou času, kdy se vám motor zastaví.
Proto než opustíte loď, naplňte u benzínky pořádně nádrž. Dejte si přitom načas, protože automatickou pistoli poprvé vypne vzduchová bublina. A nádrž má do plného stavu ještě daleko. Trpělivě počkejte u pumpy, než nádrž naplníte.
Navíc není od věci do nafty dodat biocid, který ničí bakterie rozkládající naftu. Ty mohou následně způsobit ucpání palivového filtru. Vzniklé kyselé prostředí navíc způsobuje korozi.
12384
Související články
Když nechcete čekat u benzínky
Když nechcete čekat u benzínky
Tento článek nám poslal náš oblíbený čtenář a účastník našich kurzů Radovan Lenčo. je to jeden ze způsobů, jak se vyhnout dlouhému čekání v pátek před benzínkou. Je jasné, že se nejedná o univerzální řešení, ale jak již bylo uvedeno, jedno z řešení.
Kdo zodpovídá za poškození jachet v zimovišti
Kdo zodpovídá za poškození jachet v zimovišti
Může být provozovatel zimoviště zproštěn odpovědnosti za škody na uskladněných lodích? Záleží na tom, co je uvedeno ve smlouvě mezi provozovatelem zimoviště a majitelem jachty. Znění smlouvy zároveň musí odpovídat platným zákonům.
Výbuch na plachetnici ve Verudě
Výbuch na plachetnici ve Verudě
V sobotu došlo v maríně Veruda vedle Puly k výbuchu, při kterém byl těžce zraněn mechanik pracující na údržbě plachetnice. K výbuchu došlo při čištění lodního motoru.