Proč má být nádrž na naftu přes zimu plná?
Víte, proč je třeba nádrž na naftu před zimou naplnit po okraj? Proč ji není dobré nechávat poloprázdnou?
Během dlouhých zimních měsíců se venkovní teploty stále mění a kvůli tomu dochází na stěně poloprázdné nádrže ke kondenzaci vody. A voda v naftě… Prostě nic moc. Na jaře je pak jen otázkou času, kdy se vám motor zastaví.
Proto než opustíte loď, naplňte u benzínky pořádně nádrž. Dejte si přitom načas, protože automatickou pistoli poprvé vypne vzduchová bublina. A nádrž má do plného stavu ještě daleko. Trpělivě počkejte u pumpy, než nádrž naplníte.
Navíc není od věci do nafty dodat biocid, který ničí bakterie rozkládající naftu. Ty mohou následně způsobit ucpání palivového filtru. Vzniklé kyselé prostředí navíc způsobuje korozi.
12876
Související články
Když dojde nafta za bezvětří
Když dojde nafta za bezvětří
Co můžete dělat, když vám dojde na plachetnici nafta 300 metrů od břehu a vítr nepřetlačí ani cigaretový kouř stoupající k nebi? Možností, jak takovou lapálii řešit, je více.
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.
Když nechcete čekat u benzínky
Když nechcete čekat u benzínky
Tento článek nám poslal náš oblíbený čtenář a účastník našich kurzů Radovan Lenčo. je to jeden ze způsobů, jak se vyhnout dlouhému čekání v pátek před benzínkou. Je jasné, že se nejedná o univerzální řešení, ale jak již bylo uvedeno, jedno z řešení.