Proč je nebezpečná spadlá lávka?
Lávce, po které se přechází na molo, se říká také passarella. Tato blbá fošna vás může přijít na stovky (a možná i tisíce) EUR, pokud si nedáte pozor.
V přístavech je často k vidění lávka, která leží posledními 5 cm na molu, nebo již dokonce z mola spadla a je vzpříčená mezi záď lodi a molo. V příští chvíli vám již může vypálit pěknou díru do peněženky.
Fošna vzpříčená mezi betonové molo a laminátovou záď jachty dokáže v určitém případě záď lodi prorazit.
Jachta se na vlnách pohybuje i v přístavu stále dopředu – dozadu. Stačí aby po klidné hladině přejela jiná loď. Přejde vlna, jachta se rozjede na vyvazovacích lanech dopředu, ty ji strhnou zpátky a vší silou mnoha tun se vrhne k molu. Tam ji ale zastaví vzpříčená passarella.
Co se stane? Něco musí povolit. Buď fošna, která exploduje a změní se na třísky, nebo záď lodi.
Jak nebezpečí zabránit?
Je to snadné. Lávku je třeba na molu vyvázat tak, aby se nemohla mezi molo a loď dostat. Na noc není od věci lávku sundat.
14118
Související články
V maríně Milna se prolomilo molo
V maríně Milna se prolomilo molo
O víkendu se prolomilo v ACI Milna na Brači molo a zmizelo pod hladinou. Nikoli celé, jen jeho část. Všiml si toho noční hlídač Josip Vranjić. Při první ranní cigaretě se procházel marínou. A něco se mu nezdálo…
Divočáci vystřídali jachtaře, mrtvý Čech u Biogradu a lovci neloví sběrače oliv
Divočáci vystřídali jachtaře, mrtvý Čech u Biogradu a lovci neloví sběrače oliv
V zátoce na Žirje tři divočáci. Český chodec zabit v SV. Filip Jakovu motorkou. Sběr oliv u Primoštenu je adrenalinovým sportem.
Nebezpečné vlny a proud
Nebezpečné vlny a proud
Silný vítr je na moři nepříjemný protivník, sám o sobě ale není nebezpečný. Nebezpečí znamenají vlny, které mohou jachty překlopit. Nejnebezpečnější je situace, kdy silný vítr vane proti směru proudu.