Proč je nebezpečná spadlá lávka?
Lávce, po které se přechází na molo, se říká také passarella. Tato blbá fošna vás může přijít na stovky (a možná i tisíce) EUR, pokud si nedáte pozor.
V přístavech je často k vidění lávka, která leží posledními 5 cm na molu, nebo již dokonce z mola spadla a je vzpříčená mezi záď lodi a molo. V příští chvíli vám již může vypálit pěknou díru do peněženky.
Fošna vzpříčená mezi betonové molo a laminátovou záď jachty dokáže v určitém případě záď lodi prorazit.
Jachta se na vlnách pohybuje i v přístavu stále dopředu – dozadu. Stačí aby po klidné hladině přejela jiná loď. Přejde vlna, jachta se rozjede na vyvazovacích lanech dopředu, ty ji strhnou zpátky a vší silou mnoha tun se vrhne k molu. Tam ji ale zastaví vzpříčená passarella.
Co se stane? Něco musí povolit. Buď fošna, která exploduje a změní se na třísky, nebo záď lodi.
Jak nebezpečí zabránit?
Je to snadné. Lávku je třeba na molu vyvázat tak, aby se nemohla mezi molo a loď dostat. Na noc není od věci lávku sundat.
12244
Související články
Když do lodi zatéká. Jak si poradit s dírami v trupu?
Když do lodi zatéká. Jak si poradit s dírami v trupu?
Když loď najede na mělčinu nebo dojde ke kolizi s jinou lodí či plovoucím předmětem, může se stát, že se konstrukce trupu naruší a do podpalubí začne pronikat voda. Představíme si několik způsobů, jak účinně zabránit tomu, aby tento stav neohrozil posádku více, než je nutné.
Utržená z řetězu
Utržená z řetězu
Završení údržbových prací na 112 let staré lodi Bark Europa si jihoafrický personál suchého doku v Kapském Městě jistě představoval jinak. Při pokusu spustit loď na vodu se Bark Europa utrhla z lodního výtahu a převrátila na bok. Jeden člověk byl zraněn.
Už je to tady!
Už je to tady!
Už je to tady! Začala charterová sezóna. Jako se jaro hlásí prvními květy sněženek, tak se jachtařská sezóna na Jadranu ohlašuje prvním ztroskotáním. Minulý týden se o zahájení přičinila desetičlenná německá posádka.