Požár v Sukošanu
V pátek odpoledne začala hořet 15 metrů dlouhá motorová jachta v Sukošanu. O požáru, který byl zaznamenatelný až od Biogradu, nám napsal Radek Dvořák.
V pátek 17. 8. 2018 zhruba v 17:00 začala hořet motorová jachta v přístavu Marina Dalmacia v Sukošanu. Z velké dálky bylo jasně znát, kdy na jachtě začalo hořet a za jak dlouho se plameny rozrostly tak, že je bylo možné pozorovat přes přístavní hráz. Loď byla v plamenech do pár minut.
Na vině byla dle přístavního personálu vadná klimatizace a nejednalo se o chybu kapitána nebo posádky. Vše se stalo v době, kdy se do maríny vrací jachty po týdenním charteru a provoz je největší.
Během incidentu nebyl nikdo zraněn. Kapitán stihl evakuovat posádku a jachtu odvést na bezpečnější místo tak, aby se oheň nerozšířil na sousední plavidla. V ten moment sám loď opustil.
Hasiči požár zlikvidovali velmi rychle a efektivně. Loď je však samozřejmě na odpis. Z fly bridge zůstala jen kovová obruba. Zbytek se protavil až do kokpitu.
Personál v přístavu prohlašoval kapitána za hrdinu, protože svým jednáním zachránil svoji posádku, sebe a zabránil obrovským majetkovým škodám, ke kterým může zejména v přeplněné maríně dojít.
Zachovali byste se jako kapitáni stejně?
Článek: Radek Dvořák
Foto: Barbora Maxová
5979
Související články
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
Ryba způsobila požár
Ryba způsobila požár
Ryby by nás svými dovednostmi jistě dovedly překvapit. Ale že by dokázaly založit požár? Nikdo by tomu nevěřil.
Rozsypané kontejnery
Rozsypané kontejnery
Rejdař Evergreen za jediný týden poztrácel v Jižní Americe desítky kontejnerů ve dvou samostatných případech. Jednou v Peru a podruhé u Brazílie.