Potopení megajachty Saga u Catanzara
Čtyřicet metrů dlouhá motorová megajachta Saga spuštěná na vodu v roce 2007 se potopila v sobotu 9 mil od italského Catanzara po neúspěšné záchranné operaci. Posádka i pasažéři byli zachráněni.
Jachta plula v noci z Gallipoli na jihu Itálie do Milazza na Sicílii. Během noci posádka vyslala SOS. Důvodem bylo pronikání vody do podpalubí na zádi. Crotone Port Autority ve spolupráci s armádou na pomoc vyslalo rumunskou hlídkovou loď podílející se v rámci Frontex na ochraně jižní hranice EU a hlídkový člun CP 321 z Crotone.
Čtyři pasažéři a jeden člen posádky byli zachráněni rumunskou hlídkovou lodí. Zbytek posádky zůstal na palubě. Na pomoc byl povolán remorkér, který se měl pokusit jachtu odtáhnout do Crotone, což byl v oblasti nejbližší přístav, který pro megajachtu přicházel v úvahu.
Vzhledem k podmínkám byla záchranná akce velmi komplikovaná a nakonec bylo rozhodnuto, že jedinou možností záchrany je úmyslné nasednutí jachty na dno. Proto remorkér Alessandro II zamířil k pobřeží. Zbytek posádky megajachty byl evakuován.
Bylo však již pozdě, hladina v podpalubí stoupala a další vlečení se stalo nebezpečné i pro remorkér. Nedlouho po ukončení vlečení šla jachta ke dnu.
Příčiny potopení zatím nejsou známé, bylo ale zahájeno vyšetřování.
1856
Související články
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
To můžeme říkat pořád: „Nekotvi na řasách, nekotvi na řasách, nekotvi na řasách!“ No a co se děje? Stále kotví na řasách. A to je důvod ztroskotání katamaranu před Maslinicí.
Nehoda a Nový Zéland přišel o 11 % svého vojenského námořnictva
Nehoda a Nový Zéland přišel o 11 % svého vojenského námořnictva
Na ministerstvu války na Novém Zélandu mají hlavy v dlaních. Jedinou nehodou přišel ostrovní stát o 11 % svého vojenského námořnictva. To má přitom na starosti ochranu 4 300 000 km2 exkluzivní ekonomické zóny. Celá Evropa je přitom jen cca dvakrát větší.