Podaří se uhasit požár na palubě Almirante Storni?
Již od soboty hoří nedaleko švédského Göteborgu nákladní loď MV Almirante Storni plující pod liberijskou vlajkou. Navzdory mohutnému nasazení hasící techniky se nedaří požár uhasit a hrozí ekologická katastrofa.
MV Almirante Storni stojí na kotvišti nedaleko ostrova Vinga. Požár vypukl na nákladu dřeva na palubě v přední části lodě. Loď jako taková zatím není poškozená a požár se nešíří do podpalubí ani na záď.
Švédská pobřežní stráž k pacifikaci požáru vyslala dvě své největší lodě KBV 002 Triton a KBV 001 Poseidon. Na místě jsou také remorkéry a další záchranářská plavidla, které s hašením pomáhají. Na Marine Traffic je nyní patrné, že na záchranných operacích se v této chvíli podílí více než 10 lodí.
Jesper Bäckstedt, šéf záchranářů švédské pobřežní stráže k tomu řekl: „Je důležitý odvod tepla. Hrozí eskalace požáru a s tím by došlo také ohrožení integrity lodě, která má v nádržích 600 tun paliva. Pak by došlo k ekologické katastrofě.“
Pobřežní stráž nyní zvažuje plán, jak dostat hořící loď na lépe chráněné místo blíže k pobřeží, kde by bylo možné v hašení všemi dostupnými prostředky postupovat. Probléme se při teplotách klesajících pod bod mrazu stává také náledí.
Všech 17 členů posádky nákladní lodě zatím zůstává na palubě.
1757
Související články
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
To můžeme říkat pořád: „Nekotvi na řasách, nekotvi na řasách, nekotvi na řasách!“ No a co se děje? Stále kotví na řasách. A to je důvod ztroskotání katamaranu před Maslinicí.
Nehoda a Nový Zéland přišel o 11 % svého vojenského námořnictva
Nehoda a Nový Zéland přišel o 11 % svého vojenského námořnictva
Na ministerstvu války na Novém Zélandu mají hlavy v dlaních. Jedinou nehodou přišel ostrovní stát o 11 % svého vojenského námořnictva. To má přitom na starosti ochranu 4 300 000 km2 exkluzivní ekonomické zóny. Celá Evropa je přitom jen cca dvakrát větší.