Plachetnice bez posádky
V sobotu večer byla prostřednictvím linky 112 nahlášena MRCC Rijeka ztroskotaná plachetnice s nastartovaným motorem a zapnutým autopilotem.
Hlášení přišlo v sobotu v 1844 a plachetnice byla nalezena najetá na břeh nedaleko Kukljice na Ugljanu. Alarmující byl nastartovaný motor a zapnutý autopilot. Tato kombinace signalizovala pád přes palubu.
Protože se blížil západ slunce, byl do záchranné akce, kromě všech dostupných hladinových prostředků, zapojen i pátrací letoun Pilatus. Všichni v oblasti byli na probíhající pátrání upozorněni voláním PAN-PAN.
Již v 1923 bylo MRCC Rijeka informováno o záchraně trosečníka nedaleko průlivu Ždrelac. Šlo o devětašedesátiletého Rakušana. Kromě podchlazení byl v dobrém zdravotním stavu. Potvrdilo se, že jde o skippera nalezené jachty a že byl na palubě sám.
Pád přes palubu při sólové plavbě může být v této době extrémně nebezpečný i na tak uzavřených vodách, jako je průliv mezi Ugljanem a pevninou. Teplota vody pod 20°C může znamenat, že se trosečníkovi nepodaří doplavat ke břehu dříve, než prochladne. Navíc je velmi špatně vidět. Šance na přežití se výrazně zvyšuje při použití záchranné vesty.
5958
Související články
Byla za tragédií chyba loděnice?
Byla za tragédií chyba loděnice?
Z britské MAIB zveřejnila předběžné informace o nedostatečné stabilitě megajachty Bayesian, která mohla vést ke tragickému překlopení a potopení jachty.
Záchrana vraku pozastavena, zemřel potápěč
Záchrana vraku pozastavena, zemřel potápěč
Vyzvednutí vraku megajachty Bayesian bylo pozastaveno. Při odstraňování takeláže zemřel devětatřicetiletý potápěč. Primární je vyšetření příčin smrti holandského profesionála.
Čtyři jachty jednou ranou
Čtyři jachty jednou ranou
Těžko se hledají slova, když vidíte, jak skipper jachty vrší jednu chybu za druhou a během pár desítek sekund zničí hned 4 jachty! Na jednu stranu těžko uvěřitelné, na druhou stranu realita spojená s masivním rozšířením jachtingu a chabými znalostmi a dovednostmi. Kde se staly chyby a jak z podobné situace ven?