Nikdo nic neudělal
Po shlédnutí videa z paluby škuneru Elbe No.5 se nezbývá než divit, proč nikdo na palubě kontejnerové lodě nijak na hrozící kolizi nezareagoval.
Před 10 dny se srazil na Labi nedaleko Hamburku škuner Elbe No.5 se 150 m dlouhou kontejnerovou lodí Astrosprinter. Na palubě plachetnice, která šla po kolizi ke dnu, bylo 43 osob. Devět osob bylo zraněných, nikdo naštěstí těžce. K záchraně všech pomohlo, že nedaleko se pohybovala záchranářská plavidla DLRG a hasiči.
Elbe No.5 je nejstarší a poslední německou plavbyschopnou lodí z doby, kdy s plachetnice ještě stavěly ze dřeva. Jachta postavená v roce 1883 sloužila po 30 let jako lodivodské plavidlo. V posledních letech prošla kompletní renovací, která vyšla na 1,5 milionů EUR.
Zajímavé buide vyšetřování nehody. Poč kontejnerová loď nezměnila kurz?
6362
Související články
Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny
Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny
Vojta Sládeček se podívá na COLREG a vysvětlí zajímavosti, které nejsou všem docela jasné. Přitom jde o kolize, o to, jak se jim vyhnout a v tom nejhorším případě pak o rozdělení viny, která se vždy dělí mezi oba zúčastněné.
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
To musela být strašná rána!
To musela být strašná rána!
Tato akce se nezapíše zlatým písmem do dějin čínského námořnictva. Máme tu dalšího adepta na ocenění v soutěži Lodních novin o Blbost měsíce srpna.