Nebezpečný gumák
Název článku je trochu zavádějící, protože není nebezpečný gumový nafukovací člun, ale člověk, který do něj sedá. Někdy je nebezpečný svému okolí, jindy sám sobě.
Včera ve 12:48 zalarmovalo chorvatské záchranáře volání svědka, který byl v kempu nedaleko Senje svědkem bezmocného boje dvojčlenné posádky gumového člunu s bórou. Silný vítr odnášel gumák i s osazenstvem na moře, Veškeré snahy posádky o záchranu byly marné.
Na pomoc vyplula policejní loď, které se podařilo dvojici námořníků zachránit. Včetně jejich plavidla. Podmínky na moři ale byly opravdu divoké, bóra zvedala tříšť a nad hladinou bylo vidět jen minimum.
Ze zprávy není jasné, jestli byl člun vybaven motorem, nebo nebyl. Spíše to vypadá, že ne. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že za podobných podmínek je i dvoukoňový přívěsák hračkou, která sice dodá posádce odvahu, ale proti větru nijak nepomůže.
Při silnějším větru je třeba si uvědomit, že gumový člun může být nebezpečnou pastí. V tomto případě si to neuvědomila ani dvojice pětapadesátiletých mužů. Na jachtě je v podobných případech třeba dávat pozor na nováčky a děti. To bývají skupiny, které mají odvahy na rozdávání.
5015
Související články
Skandinávský problém v Pacifiku
Skandinávský problém v Pacifiku
V Tichém oceánu, asi 300 mil východně od souostroví Markézy, se 8. dubna potopila loď Arcona 460 IdaLina. Posádka, již tvořil švédský manželský pár, z paluby stihla uniknout na záchranném ostrůvku a později byla zachráněna další švédskou lodí plující v oblasti. Zkázu jachty IdaLina přitom stihla zdokumentovat videozáznamem. Způsobila ji havárie kormidla dodaného dánskou společností. Švédská loděnice již případ vyšetřuje.
To by se u nás stát nemohlo!
To by se u nás stát nemohlo!
Nábřeží v Zadaru. Policie, zodpovědná osoba z kapitanátu, potápěč a odtahovka. Mnoho čumilů (včetně mě). Copak se to bude dít v takové slunečné páteční ráno? Davem se šíří šeptanda. Auto v moři, vražda, dvě mrtvoly, 7,65 mm, zločin, mafie, Mercedes třída S.
Když se urve kýl
Když se urve kýl
Australská společnost Offshore Moorings se od roku 1967 specializuje na vyprošťování potopených jachet. Příležitost uplatnit tuto specializaci se jí naskytla koncem března, kdy dostala informaci o potopení jachty Bénéteau First 45 nedaleko australského pobřežního města Mandurah. Z vylíčení průběhu záchrany je možné udělat si obrázek, o jak náročnou činnost se jedná.