Nebezpečný gumák
Název článku je trochu zavádějící, protože není nebezpečný gumový nafukovací člun, ale člověk, který do něj sedá. Někdy je nebezpečný svému okolí, jindy sám sobě.
Včera ve 12:48 zalarmovalo chorvatské záchranáře volání svědka, který byl v kempu nedaleko Senje svědkem bezmocného boje dvojčlenné posádky gumového člunu s bórou. Silný vítr odnášel gumák i s osazenstvem na moře, Veškeré snahy posádky o záchranu byly marné.
Na pomoc vyplula policejní loď, které se podařilo dvojici námořníků zachránit. Včetně jejich plavidla. Podmínky na moři ale byly opravdu divoké, bóra zvedala tříšť a nad hladinou bylo vidět jen minimum.
Ze zprávy není jasné, jestli byl člun vybaven motorem, nebo nebyl. Spíše to vypadá, že ne. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že za podobných podmínek je i dvoukoňový přívěsák hračkou, která sice dodá posádce odvahu, ale proti větru nijak nepomůže.
Při silnějším větru je třeba si uvědomit, že gumový člun může být nebezpečnou pastí. V tomto případě si to neuvědomila ani dvojice pětapadesátiletých mužů. Na jachtě je v podobných případech třeba dávat pozor na nováčky a děti. To bývají skupiny, které mají odvahy na rozdávání.
5388
Související články
Těžko uvěřitelné škody na katamaranu Melita
Těžko uvěřitelné škody na katamaranu Melita
Před 14 dny se v bouřlivém počasí u Zadaru začal potápět katamaran Melita jezdící na lince Zadar – Sali – Zadar. Jeden trup katamaranu prakticky přestal existovat.
Kolik stálo vyzvednutí vraku megajachty Bayesian?
Kolik stálo vyzvednutí vraku megajachty Bayesian?
Trup potopené megajachty Bayesian byl včera téměř po roce vyzvednut z mořských hlubin a převezen do přístavu Termini Imerese, kde budou probíhat šetření potřebná k určení viníka tragické nehody. Jaká je cena za vyzvednutí 56 metrů dlouhé jachty?
Proč do katamaranu Melita zatékalo?
Proč do katamaranu Melita zatékalo?
Před týdnem se před Zadarem v bouřlivém počasí potápěl trajekt/katamaran Melita. Proč k dramatické situaci došlo?