Mys Horn vycenil zuby
Plavba kolem mysu Horn může být stále smrtící. Poslední dvě oběti si nebezpečný mys připsal na své konto o víkendu na 332 metrů dlouhém tankeru MT Arafura.
S rostoucím počtem závodů kolem světa si veřejnost na plavby kolem mysu Horn zvyká. Absolutní většina z nich je úspěšná… Dávno zapomenuté je 19. století a zlatá horečka v Kalifornii, kdy plnoplachetníky z východního pobřeží USA přepravovaly statisíce zlatachtivých nadšenců kolem mysu Horn na západní pobřeží USA. Pro mnohé se na dlouhé plavbě stal mys Horn osudným.
Dnes již je dopravní situace u mysu jiná, ale náročné podmínky zůstávají. V sobotu 11. září proplouval kolem mysu Horn na cestě z Brazílie do Long Beach v Kalifornii plně naložený tanker MT. Arafura. Na lodi se rozezněl alarm signalizující problémy na přídi.
Dva členové posádky šli situaci na přídi zkontrolovat, když loď zasáhla vlna. Oba byli těžce zraněni. MT Arafura požádala o lékařskou pomoc. Druhý den byli oba z paluby evakuováni. Bylo však příliš pozdě a oba svým zraněním podlehli.
MT Arafura je 332,97 m dlouhý a 60,05 m široký tanker. Ani takto veliká nákladní loď není pro svou posádku u mysu Horn bezpečným útočištěm.
2946
Související články
Tři mrtví a dva nezvěstní
Tři mrtví a dva nezvěstní
Během plavby z Itálie do Albánie se potopil italský remorkér Franco P. K neštěstí došlo 50 mil od Bari. Prozatimní bilance neštěstí jsou tři mrtví a dva nezvěstní.
Záchrana po 66 hodinách v moři
Záchrana po 66 hodinách v moři
Turecký kapitán nákladní lodě spadl přes palubu. Rozjela se neúspěšná záchranná akce. Po 66 hodinách vytáhl trosečníka z vody indonéský rybář vracející se z lovu. Trosečník byl v pořádku, snad jen trochu žíznivý. Celý příběh však má i tajuplnou koncovku.
Koupání
Koupání
Architekt Otto Barić přijel v Korčule do přístavu a šel si koupit lístek na trajekt. Všední záležitost. Přijel dříve, tak stál v první řadě. Jenomže…