Mys Horn vycenil zuby
Plavba kolem mysu Horn může být stále smrtící. Poslední dvě oběti si nebezpečný mys připsal na své konto o víkendu na 332 metrů dlouhém tankeru MT Arafura.
S rostoucím počtem závodů kolem světa si veřejnost na plavby kolem mysu Horn zvyká. Absolutní většina z nich je úspěšná… Dávno zapomenuté je 19. století a zlatá horečka v Kalifornii, kdy plnoplachetníky z východního pobřeží USA přepravovaly statisíce zlatachtivých nadšenců kolem mysu Horn na západní pobřeží USA. Pro mnohé se na dlouhé plavbě stal mys Horn osudným.
Dnes již je dopravní situace u mysu jiná, ale náročné podmínky zůstávají. V sobotu 11. září proplouval kolem mysu Horn na cestě z Brazílie do Long Beach v Kalifornii plně naložený tanker MT. Arafura. Na lodi se rozezněl alarm signalizující problémy na přídi.
Dva členové posádky šli situaci na přídi zkontrolovat, když loď zasáhla vlna. Oba byli těžce zraněni. MT Arafura požádala o lékařskou pomoc. Druhý den byli oba z paluby evakuováni. Bylo však příliš pozdě a oba svým zraněním podlehli.
MT Arafura je 332,97 m dlouhý a 60,05 m široký tanker. Ani takto veliká nákladní loď není pro svou posádku u mysu Horn bezpečným útočištěm.
4137
Související články
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
Ryba způsobila požár
Ryba způsobila požár
Ryby by nás svými dovednostmi jistě dovedly překvapit. Ale že by dokázaly založit požár? Nikdo by tomu nevěřil.
Rozsypané kontejnery
Rozsypané kontejnery
Rejdař Evergreen za jediný týden poztrácel v Jižní Americe desítky kontejnerů ve dvou samostatných případech. Jednou v Peru a podruhé u Brazílie.