Místo tvrdého tréninku tvrdý dopad
Měl to být další normální tréninkový den. Rutina. Tým Luna Rossa Prada Pirelli se chystal ve vodách u Cagliari pilovat manévry na cvičné lodi LEQ12. Ale instalace stěžně tak úplně nedopadla. Zato stěžeň ano. Jeřábníkovi se manévr vymkl z kontroly a uvolněný stěžeň narazil do lodi a spadl na přístavní molo.
Nebývá zvykem, že by si profesionálové chystající se uspět v nejprestižnějším jachtařském závodě, jímž Americký pohár bezesporu je, sami ničili vybavení. „Byla to triviální chyba, která nás bude stát pár týdnů práce. Ale nedá se nic dělat. Tvrdě makáme a chceme trénovat, kdykoli to jen jde,“ vyjádřil se k incidentu šéf týmu Luna Rossa Max Sirena.
K nehodě došlo 6. listopadu. Následovalo vyšetřování a vyhodnocování škod. Tým, který se zabýval následky kolize na základně italského týmu, konstatoval, že škody jsou celkem značné. Náraz poškodil uhlíková vlákna v konstrukci stěžně v místě nárazu a také karbonový příčník na zádi samotné jachty.
LEQ12 je 12metrový prototyp, který je součástí vývoje závodního speciálu AC75, na němž pak bude tým bojovat o nejstarší sportovní trofej na světě. Luna Rossa jej spustila na vodu teprve v říjnu.
1022
Související články
Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny
Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny
Vojta Sládeček se podívá na COLREG a vysvětlí zajímavosti, které nejsou všem docela jasné. Přitom jde o kolize, o to, jak se jim vyhnout a v tom nejhorším případě pak o rozdělení viny, která se vždy dělí mezi oba zúčastněné.
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
To musela být strašná rána!
To musela být strašná rána!
Tato akce se nezapíše zlatým písmem do dějin čínského námořnictva. Máme tu dalšího adepta na ocenění v soutěži Lodních novin o Blbost měsíce srpna.