Miliarda v hajzlu
Takto vypadá jachta za miliardu Kč poté, co spadla z paluby nákladní lodě do moře nedaleko Baleár, byla zachráněna a v Palmě byla vytažena z vody. Co bude dále s luxusní 40 m dlouhou jachtou?
O nehodě, při které se z paluby nákladní lodě zřítila 130 stop dlouhá karbonová jachta My Song vyrobená v loděnici Baltic, jsme již psali. Napůl potopený vrak se podařilo zachránit. Byl nadlehčen vzduchovými vaky a dotažen do přístavu Palma de Mallorca. Zde byl vrak vytažen z vody v loděnici STP Shipyard.
Jachta za 40 milionů EUR je masivně poničena. V trupu jsou jasně patrné díry, které vznikly při pádu z lože, ve kterém jachta na palubě nákladní lodě cestovala. Otázkou nyní je, jak se dále s vrakem naloží. Opravit, či neopravovat? To je to, oč tu běží. Odpověď na tuto otázku bude muset dát majitel jachty a spolu s ním pojišťovna, pro kterou bude náhrada škod nemalým zásekem.
To vše se ale bude řešit až poté, co bude určeno, kdo je vlastně viníkem a ze které hromady peněz bude škoda vyplacena. Přepravní společnost Peters & May se hájí tím, že došlo k selhání přepravního lože jachty, které bylo dodáno majitelem lodě a zkompletováno posádkou My Song. Poškozené lože již bylo vydáno k expertíze. Teď nastane teprve tanec nazvaný: Kdo za to může?
4112
Související články
I profesionál to může v přístavu p….t
I profesionál to může v přístavu p….t
Místo činu: přístav v Zadaru, most z nového města na poloostrov. Viník: 34 metry dlouhá turistická loď Leut. A nebylo to poprvé…
Emulze v převodovce znamená problém
Emulze v převodovce znamená problém
Podíváte se na kontrolku oleje v převodovce a máte problém. Místo čistého oleje vidíte bílou emulzi. Jaký to má vliv na kauci? Významný. Jako vždy, když musí loď z vody.
Jak na jaře zničit fendr
Jak na jaře zničit fendr
Fendr neboli bokobran. Cena dle velikosti a kvality 1500 – 3500 Kč, pokud nepůjdeme do extrému. Za jedinou noc může být kaput. Co v noci nejčastěji ničí fendry?