Miliarda v hajzlu
Takto vypadá jachta za miliardu Kč poté, co spadla z paluby nákladní lodě do moře nedaleko Baleár, byla zachráněna a v Palmě byla vytažena z vody. Co bude dále s luxusní 40 m dlouhou jachtou?
O nehodě, při které se z paluby nákladní lodě zřítila 130 stop dlouhá karbonová jachta My Song vyrobená v loděnici Baltic, jsme již psali. Napůl potopený vrak se podařilo zachránit. Byl nadlehčen vzduchovými vaky a dotažen do přístavu Palma de Mallorca. Zde byl vrak vytažen z vody v loděnici STP Shipyard.
Jachta za 40 milionů EUR je masivně poničena. V trupu jsou jasně patrné díry, které vznikly při pádu z lože, ve kterém jachta na palubě nákladní lodě cestovala. Otázkou nyní je, jak se dále s vrakem naloží. Opravit, či neopravovat? To je to, oč tu běží. Odpověď na tuto otázku bude muset dát majitel jachty a spolu s ním pojišťovna, pro kterou bude náhrada škod nemalým zásekem.
To vše se ale bude řešit až poté, co bude určeno, kdo je vlastně viníkem a ze které hromady peněz bude škoda vyplacena. Přepravní společnost Peters & May se hájí tím, že došlo k selhání přepravního lože jachty, které bylo dodáno majitelem lodě a zkompletováno posádkou My Song. Poškozené lože již bylo vydáno k expertíze. Teď nastane teprve tanec nazvaný: Kdo za to může?
4270
Související články
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
Ryba způsobila požár
Ryba způsobila požár
Ryby by nás svými dovednostmi jistě dovedly překvapit. Ale že by dokázaly založit požár? Nikdo by tomu nevěřil.
Rozsypané kontejnery
Rozsypané kontejnery
Rejdař Evergreen za jediný týden poztrácel v Jižní Americe desítky kontejnerů ve dvou samostatných případech. Jednou v Peru a podruhé u Brazílie.