Kyperský trajekt Aurelia v potížích
(Aktualizováno) Silné jugo v Jaderském moři nedělá problémy pouze malým lodím. S nefunkčními motory bojuje již 12 hodin trajekt z Ancony do Splitu. Na palubě je cca 350 osob.
Do potíží se během noci dostal 147 metrů dlouhý trajekt Aurelia (MMSI 209510000, volací znak 5BEA5) na pravidelné lince z italské Ancony do chorvatského Splitu. Podle komunikace na kanále 16 loď přišla o motory kolem jedné hodiny ranní a od té doby nekontrolovaně splouvá s větrem asi 20 mil jihozápadně od národního parku Kornati rychlostí 3 uzle.
Na palubě by mělo být 250 pasažérů a 92 členů posádky.
Záchrannou operaci organizuje Záchranná stanice v Rijece. Pokud se nám povede získat další podrobnosti, budeme vás o nich informovat.
Polohu lodi najdete zde.
Aktualizace
K trajektu pluje rychlostí 9,8 uzlu chorvatský remorkér Pollux, který již proplul Proverzou a je na otevřeném moři. Pozici Polluxu najdete na obrázku v galerii.
5743
Související články
Když se urve kýl
Když se urve kýl
Australská společnost Offshore Moorings se od roku 1967 specializuje na vyprošťování potopených jachet. Příležitost uplatnit tuto specializaci se jí naskytla koncem března, kdy dostala informaci o potopení jachty Bénéteau First 45 nedaleko australského pobřežního města Mandurah. Z vylíčení průběhu záchrany je možné udělat si obrázek, o jak náročnou činnost se jedná.
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Majitel lodi, která zbourala most v Baltimoru, může čelit gigantickým nárokům na náhradu škod. Nehoda se neobešla bez obětí na životech a vznikly rovněž velké škody v důsledku ochromení námořní i silniční dopravy na východním pobřeží. Jak se na věc dívá legislativa?
Zlobivá převodovka
Zlobivá převodovka
Včera začal náš další kapitánský kurz. První den jsme věnovali oblíbeným přístavním manévrům, které jsou nezbytné proto, aby posádka mohla během celého kurzu zajíždět do přístavů sama. A zanedlouho se objevila nevšední závada...