Kolik stojí zašpuntovaný Suez
Suez je úzké hrdlo láhve, na kterém je závislý světa běh. Přes 50 lodí propluje denně tímto hrdlem, více než 12 % světového obchodu stojí a padá se Suezem. Kolik stojí špunt, kterým hrdlo ucpala kontejnerová loď MV Ever Given?
Záchranářům se během včerejška podařilo částečně uvolnit kontejnerovou loď MV Ever Given, která stála zapříčená přes Suezský průplav. Nyní je volná záď lodi, příď však stále vězí hluboko v boku kanálu. Při uvolnění zádi asistovalo 10 remorkérů.
Stále však není jasné, kdy se podaří důležitou dopravní tepnu uvolnit. Podle některých zpráv je příď kontejnerové lodě nasedlá na skálu. Bylo také zjištěno, že trup je poškozený.
V současné chvíli čeká na obou stranách kanálu téměř 500 lodí. Jiné se již vydaly na dlouhou cestu kolem Afriky.
Kolik to stojí
Zablokování kanálu není levná záležitost. Podle údajů společnosti Lloyd´s stojí hodina zablokování kanálu 400 milionů USD. Cena přepravy za jediný den západním směrem je 5,1 miliardy USD, východním směrem jde o 4,5 miliardy USD. Není to žádná láce a projeví se to i na odvětvích, které s tím na první pohled vůbec nesouvisí.
Aktuální situaci můžete sledovat zde.
Titulní obrázek Vesselfinder.com
3320
Související články
Skandinávský problém v Pacifiku
Skandinávský problém v Pacifiku
V Tichém oceánu, asi 300 mil východně od souostroví Markézy, se 8. dubna potopila loď Arcona 460 IdaLina. Posádka, již tvořil švédský manželský pár, z paluby stihla uniknout na záchranném ostrůvku a později byla zachráněna další švédskou lodí plující v oblasti. Zkázu jachty IdaLina přitom stihla zdokumentovat videozáznamem. Způsobila ji havárie kormidla dodaného dánskou společností. Švédská loděnice již případ vyšetřuje.
To by se u nás stát nemohlo!
To by se u nás stát nemohlo!
Nábřeží v Zadaru. Policie, zodpovědná osoba z kapitanátu, potápěč a odtahovka. Mnoho čumilů (včetně mě). Copak se to bude dít v takové slunečné páteční ráno? Davem se šíří šeptanda. Auto v moři, vražda, dvě mrtvoly, 7,65 mm, zločin, mafie, Mercedes třída S.
Když se urve kýl
Když se urve kýl
Australská společnost Offshore Moorings se od roku 1967 specializuje na vyprošťování potopených jachet. Příležitost uplatnit tuto specializaci se jí naskytla koncem března, kdy dostala informaci o potopení jachty Bénéteau First 45 nedaleko australského pobřežního města Mandurah. Z vylíčení průběhu záchrany je možné udělat si obrázek, o jak náročnou činnost se jedná.