Kolaps lodního jeřábu v přímém přenosu
V německém Rostocku dokončovali práce na instalační lodi Orion 1, která je určena pro montáže větrných elektráren na moři. Někde ale muselo dojít k chybě… Ohromný jeřáb na palubě nevydržel a zřítil se.
Loď Orion 1 měla být předána belgické firmě DEME ještě v květnu. V loděnici firmy Liebherr v Rostocku probíhala instalace speciálního jeřábu. Měl unést 5000 tun, dosah do boku měl být 30 metrů a břemena měl být schopen zvednout do výšky 180 metrů. Ihned po předání zákazníkovi měla loď přejet do Skotska. Při stavbě větrné elektrárny Moray East měla instalovat 103 větrníky o celkové kapacitě 950 MW.
Závěrečné testování jeřábu nedopadlo dobře. V sobotu 2. května se jeřáb najednou zřítil. Naštěstí došlo jen k lehčím zraněním. Dokončení elektrárny Moray East asi bude muset počkat. Větrné turbíny Vestas V164 jsou největší na světě a pro jejich montáž jsou třeba speciální stroje. Průměr rotoru je 164 metry, celková výška 220 m. Každý list rotoru váží 35 tun.
Vypadá to, že někde udělali inženýři v Liebherru chybu...
4938
Související články
Kde se stala chyba
Kde se stala chyba
Davida Macharáček nám poslal odkaz na dramatické video s tím, že by chtěl znát náš názor na to, kde se stala chyba. Pokusíme se upozornit na věci, které jsou jasné, vyhneme se ale dohadům tam, kde nejsou příčiny zřejmé.
Checklist znamená bezpečí
Checklist znamená bezpečí
Víte, že na dlouhých plavbách by bylo možné většině nehod (závad) předejít? Stačí pravidelně kontrolovat celou loď a k mnohým selháním nedojde. Ušetříte si stres i peníze.
Elektrická vinšna příčinou smrti skippera
Elektrická vinšna příčinou smrti skippera
27. listopadu zveřejnil britský Marine Accident Investigation Branch výsledky šetření nehody, která skončila smrtí skippera jachty Mollie. Na vině byla elektrická vinšna.