Jak vypadá vrchol stěžně po útoku Ždrelackého mostu?
Všichni jsme už viděli mnoho videí, na kterých jachty pokojně proplouvají mezi Ugljanem a Pašmanem, když na ně shůry zaútočí zákeřný Ždrelacký most. Tentokrát tu máme snímky a video, na kterém jsou zachyceny následky na vrcholu stěžně, který kupodivu zůstal stát.
O Bavarii 46, která skončila pod mostem, jsme psali včera. Její vyproštění trvalo 18 hodin. Dost na to, aby si posádky v čele se skipperem svoji slávu užila do sytosti.
Dnes jsme dostali několik snímků poškození vrcholu stěžně. Nešlo samozřejmě jen o anténu a windmetr. Rozervaný je celý profil, poškozený je i rolfok. Otázkou je, jestli nedošlo i k poškozením na trupu.
Poučení
S Bavarií 46 most nejde podjet. Stejně jako s Bavarií 50, Bavarií 55, Oceanis 45. Nejde podjet ani s Bavarii 41 atd.
2095
Související články
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
To můžeme říkat pořád: „Nekotvi na řasách, nekotvi na řasách, nekotvi na řasách!“ No a co se děje? Stále kotví na řasách. A to je důvod ztroskotání katamaranu před Maslinicí.
Nehoda a Nový Zéland přišel o 11 % svého vojenského námořnictva
Nehoda a Nový Zéland přišel o 11 % svého vojenského námořnictva
Na ministerstvu války na Novém Zélandu mají hlavy v dlaních. Jedinou nehodou přišel ostrovní stát o 11 % svého vojenského námořnictva. To má přitom na starosti ochranu 4 300 000 km2 exkluzivní ekonomické zóny. Celá Evropa je přitom jen cca dvakrát větší.