Jak vypadá vrchol stěžně po útoku Ždrelackého mostu?
Všichni jsme už viděli mnoho videí, na kterých jachty pokojně proplouvají mezi Ugljanem a Pašmanem, když na ně shůry zaútočí zákeřný Ždrelacký most. Tentokrát tu máme snímky a video, na kterém jsou zachyceny následky na vrcholu stěžně, který kupodivu zůstal stát.
O Bavarii 46, která skončila pod mostem, jsme psali včera. Její vyproštění trvalo 18 hodin. Dost na to, aby si posádky v čele se skipperem svoji slávu užila do sytosti.
Dnes jsme dostali několik snímků poškození vrcholu stěžně. Nešlo samozřejmě jen o anténu a windmetr. Rozervaný je celý profil, poškozený je i rolfok. Otázkou je, jestli nedošlo i k poškozením na trupu.
Poučení
S Bavarií 46 most nejde podjet. Stejně jako s Bavarií 50, Bavarií 55, Oceanis 45. Nejde podjet ani s Bavarii 41 atd.
2455
Související články
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
Hloupost na metál
Hloupost na metál
Na videu zvedá trojice mužů bóji a uváže se k ní. Běžná věc. Pokud by nešlo o bóji zvanou „speciální znak“ s vrcholovým znakem a žlutým světlem.
Ryba způsobila požár
Ryba způsobila požár
Ryby by nás svými dovednostmi jistě dovedly překvapit. Ale že by dokázaly založit požár? Nikdo by tomu nevěřil.