I stání v přístavu má svá rizika...
Dvaatřicetimetrová jachta Versilcraft Illusions stála 11. srpna vyvázaná u bývalé továrny Romeo Packing na Isla Mujeres. Sama netušila, že to jsou její poslední minuty.
Místní média uvedla, že první si všiml, že něco není v pořádku personál námořnictva Ninth Naval Region. Armáda musí být pohotová. To byla ještě neděle 11. srpna. Státní úřady mají více času. Department of Marine Environmental Protection and the Port Authority of Isla Mujeres odpověděl na nastalou krizovou situaci v pondělí ráno 12. srpna.
Jachta začala nabírat vodu v sobotu večer. A pokračovalo to celou noc až do neděle ráno, kdy se částečně potopila. Činnost armády a úřadu by někdo mohl považovat za nečinnost. Není to ale pravda. Státní instituce natáhly kolem počínajícího vraku norné stěny, aby při pokračujícím potápění jachty nedošlo ke znečištění životního prostředí.
Illusions byla spuštěna na vodu v roce 1991. Navrhl ji Antonio Maggini. Šlo o model Super Challenger. Cestovní rychlost 15 uzlů. Po sešlápnutí plynu na podlahu 25. Jachta prodělala generálky v letech 1996, 2005 a 2008. Vypadá to, že oprava z roku 2008 byla poslední…
Tento text vznikl s pomocí BOAT International.
1277
Související články
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
Ryba způsobila požár
Ryba způsobila požár
Ryby by nás svými dovednostmi jistě dovedly překvapit. Ale že by dokázaly založit požár? Nikdo by tomu nevěřil.
Rozsypané kontejnery
Rozsypané kontejnery
Rejdař Evergreen za jediný týden poztrácel v Jižní Americe desítky kontejnerů ve dvou samostatných případech. Jednou v Peru a podruhé u Brazílie.