Fountaine Pajot MY 44
Mezi plachetnicemi již mají katamarány své místo. Mezi motorovými loděmi ho ještě hledají. Přitom výhody jsou jasné. Prostor na palubě i v podpalubí je nesrovnatelný a velmi příznivá je i spotřeba a dojezd.
Francouzská loděnice Fountaine Pajot má v nabídce tři velikosti motorových katamaranů. Model Motor Yacht MY 44 je prostřední z nich. A také nejnovější.
Místa na rozdávání...
Šířka lodi je 6,6 metru. To je o téměř 2,5 metru více, než u srovnatelně velké jednotrupé jachty. Toto se musí projevit. Vnitřní prostor odpovídá nejméně padesátistopému jednotrupému člunu. V nabídce je verze s levým majitelským trupem s jedinou kajutou a s pravým trupem se dvojicí kajut. Všechny mají vlastní veliké koupelny. Kromě toho je k dispozici velmi rozměrný salón s kuchyní umístěnou mezi salón a kokpit.
Paluba
Stejně rozmařile se s prostorem zachází i na palubě. Kokpit za salonem má plochu 15 m2 a to nemluvíme o kuchyni, která se stane po otevření šoupacích dveří jeho součástí. Dále je tu flybridge s plochou téměř 18 m2. Ti z posádky, kteří vyhledávají soukromí, mají k dispozici další odpočinkovou zónou na přední palubě.
Výhody převažují
Nepříjemným faktem je, že pořizovací náklady jsou u katamaranu větší. Více také zaplatíme za stání v přístavech. Dále je však na stole celá řada výhod. Od již zmíněného prostoru na palubě a v podpalubí, je to více soukromí v majitelské kajutě, ekonomičtější provoz a stabilnější platforma. Tu doceníme především na stále plnějších kotvištích. Pokud kolem vás projede jiná loď, není na MY 44 třeba v panice chytat skleničky na stole.
Z výše uvedeného vyplývá, že motorový katamaran je zajímavý především pro ty majitele, kteří se vydávají na delší plavby.
Parametry
Délka |
13,40 m |
Šířka |
6,61 m |
Výtlak |
14 900 kg |
Ponor |
1,30 m |
Motorizace |
2 x Volvo IPS 350, 2 x 260 hp |
Nádrž na palivo |
2 x 1000 l |
Nádrž na vodu |
2 x 350 l |
Design |
Andrieu Yacht Design |
Cena |
578 000 bez DPH |
Více informací |
www.bemexboot.cz
|
Délka |
8,05 m |
Délka trupu |
7,20 m
|
Šířka |
3,00 m |
Max hmotnost |
2200 kg |
Ponor |
0,60 m |
Nádrž na palivo |
40 l |
Nádrž na vodu |
70 l |
Kapacita |
5 osob |
Motorizace |
max. 10 HP |
CE kategorie |
C - 5 |
Cena s motorem Honda BF 10 |
od 735 537 Kč bez DPH |
Více informací |
Délka |
8,05 m |
Délka trupu |
7,20 m
|
Šířka |
3,00 m |
Max hmotnost |
2200 kg |
Ponor |
0,60 m |
Nádrž na palivo |
40 l |
Nádrž na vodu |
70 l |
Kapacita |
5 osob |
Motorizace |
max. 10 HP |
CE kategorie |
C - 5 |
Cena s motorem Honda BF 10 |
od 735 537 Kč bez DPH |
Více informací |
3580
Související články
A není to nízko, Antone Pavloviči?
A není to nízko, Antone Pavloviči?
Kotvíme u Vrgady, nedaleko motorák honí grupu delfínů a od Biogradu se blíží katamaran s vytaženou hlavní plachtou. Ráhno posazené tak šeredně vysoko, že hlavaska připomíná spíše jen větší japonskou vlajku bez rudého středu.
Kurzy přístavních manévrů na katamaranu 2025. Poslední místa
Kurzy přístavních manévrů na katamaranu 2025. Poslední místa
Preferujete-li na své dovolenkové plavby katamaran, máme pro vás poslední volná místa na jarním kurzu přístavních manévrů v Chorvatsku. Všechny letošní kurzy byly beznadějně vyprodané a na příští rok zbývají jen jednotlivá místa. Asi to děláme dobře...
Když nevíš co, opustíš loď?
Když nevíš co, opustíš loď?
Na Šoltě v přístavu Maslinica se potopil katamaran. Došlo k tomu v pátek. Vyvázán byl u mola proti maríně, na severní straně zátoky. Zajímavý je příběh, který za potopením je.