Dvakrát na břehu
Dvě lodě skončily v posledních sedmi dnech, než měli jejich kapitáni v úmyslu. Někdy je to způsobeno neopatrností, někdy přílišnou odvahou, někdy je na vině démon alkohol.
V pondělí se vrátil do světel reflektorů bývalý chorvatský fotbalový reprezentant Ivica Križanac. Za reprezentaci odehrál 11 zápasů. Tentokrát přilákal zájem široké veřejnosti jiným činem. Se svým motorovým člunem se dokázal vyšplhat překvapivě vysoko na strmé břehy zátoky Luka na Brači.
K nehodě došlo kolem 2200. Člun dlouhý 11 metrů se podařilo dostat na břeh celý. Naštěstí byl jen jeden člen posádky lehce zraněný. Vypadá to, že Križanac vplouval za tmavé noci do zátoky poměrně svižně. Tedy s velkou s odvahou.
Nehoda, ke které došlo v pátek v noci Švédsku, nebyla tak spektakulární, ale v podstatě šlo o stejný případ. Na mělčinu před přístavem Helsingborg ve Švédsku najela nákladní loď s 5000 tunami pšenice. Před nehodou se snažilo o varování lodi řízení lodního provozu v oblasti. Z můstku se nikdo neozýval. Také remorkér, který se pokusil loď zastavit, byl neúspěšný.
Loď BBC Lagos tak skončila na písčině před přístavem. Plula pod vlajkou karibských ostrovů Antigua a Barbuda. Po nehodě se ukázalo, že kapitán na můstku nemohl na varování zareagovat, protože byl pod obraz. Není uvedeno, jaké národnosti byl, ale dle vztahu k alkoholu to vypadá na námořníka ze země, kde zítra již znamená včera.
Jen mimochodem. O pár dnů dříve řešili Švédové ještě jedno najetí na mělčinu. Šlo o loď převážející auta Makassar Highway. Také v tomto případě ukázal na kapitánském můstku alkoholmetr číslo větší než nula.
5355
Související články
To by se u nás stát nemohlo!
To by se u nás stát nemohlo!
Nábřeží v Zadaru. Policie, zodpovědná osoba z kapitanátu, potápěč a odtahovka. Mnoho čumilů (včetně mě). Copak se to bude dít v takové slunečné páteční ráno? Davem se šíří šeptanda. Auto v moři, vražda, dvě mrtvoly, 7,65 mm, zločin, mafie, Mercedes třída S.
Když se urve kýl
Když se urve kýl
Australská společnost Offshore Moorings se od roku 1967 specializuje na vyprošťování potopených jachet. Příležitost uplatnit tuto specializaci se jí naskytla koncem března, kdy dostala informaci o potopení jachty Bénéteau First 45 nedaleko australského pobřežního města Mandurah. Z vylíčení průběhu záchrany je možné udělat si obrázek, o jak náročnou činnost se jedná.
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Majitel lodi, která zbourala most v Baltimoru, může čelit gigantickým nárokům na náhradu škod. Nehoda se neobešla bez obětí na životech a vznikly rovněž velké škody v důsledku ochromení námořní i silniční dopravy na východním pobřeží. Jak se na věc dívá legislativa?