Dlouho očekávaná novinka na vodě!
Jmenuje se Pogo 36. A vše nové od firmy Pogo – Structures stojí za pozornost. Jsou to superrychlé a vzrušující lodě. Vždyť kdo by nechtěl létat ve skluzu?
Značku Pogo nesou jachty závodní. Pogo 3 (Classe Mini) a Pogo 40S3 (Class 40) jsou závodní speciály, které jsou určené k závodům přes oceány. Dále jsou v nabídce jachty „turistické“.
Málokterý turista si takto turistickou jachtu představuje. Jde v podstatě také o závodní lodě, jen mají v interiéru něco, čemu se dá s jistou dávkou nadhledu říkat nábytek.
Pogo 36 je dva roky připravovaná novinka. A dlouho očekávaná. Proč takový humbuk kolem nové lodi?
Jaká byla vaše maximální rychlost na 11 metrů dlouhé jachtě? Pokud jste hodně ostří závodníci, tak jste z ní vytáhli 15 uzlů. Po velkém souboji a plavbě na ostří nože. Pro Pogo 36 bude 10 uzlů strandard, 15 uzlů když trochu lépe foukne a 20 překonáte, když se budete snažit a vítr vám pomůže. To jsou naše odhady, zatím nemáme k ruce polární diagram.
Prostě letadlo. Neuvěřitelně výkonná jachta, na které bude radost se svézt. A přitom je vybavená pro turistiku. Má sklopný kýl, tři kajuty, kuchyňku a toaletu se sprchou uvnitř. Neříkejte mi, že byste to nechtěli.
Pokud by jí někdo nabídl nám, neváháme ani vteřinu. Prostě toto chceme!
Představte si to na nějaké lokalitě, kterou všichni znají. Třeba v Chorvatsku. Ze Splitu do Dubrovníku je to 100 mil. Maestrál začne foukat v poledne. Dejme tomu zaduje slušně. 20 – 25 uzlů. Prvních 20 mil máte na bočák. Poletíte přes 10. Za necelé dvě hodiny jste u Hvaru a stáčíte se na zaďák. Nahoru jde asymetrický spinaker. A bude se halzovat. Trasa se prodlouží, ale vy poletíte kolem 15 uzlů. Za další dvě hodiny a po jedné nebo dvou halzách vplouváte do trysky u Korčuly. To je 1600. Ještě 4 hodiny vám zbývají do času na večeři.
V trysce se propletete mezi surfaři, párkrát zahalzujete a před sebou máte Mljetský kanál. Do Dubrovníku zbývá 43 mil. To jsou cca 4 hodinky plavby a před večeří jste v Dubrovníku. Po parádní a vzrušující plavbě.
A jen pro zajímavost. Pogo 36 má výtlak 3600 kg. Srovnatelně dlouhá jachta Elan 360 má 5350 kg. To také něco říká, ne? A to je Pogo o 20 cm delší a o půl metru širší! A šířka znamená výkon!
No ale neříkejte, že byste něco takového nechtěli?
Parametry
Celková délka |
10,86 m |
Šířka |
4,00 m |
Ponor |
1,10/2,80 m |
Výtlak |
3 600 kg |
Balast |
1090 kg |
Plocha plachet |
76 m2 |
Design |
Groupe Finot |
Více |
zde |
3051
Související články
22 uzlů na Pogo 12.50
22 uzlů na Pogo 12.50
Pogo 12.50 dokáže velké věci. Na videu uvidíte, jak to vypadá, když se tato speciální jachta rozletí více než dvacetiuzlovou rychlostí. Mořská tříšť bičuje posádku v kokpitu, příď rozstřikuje vlny, záď se jen dotýká hladiny a za jachtou je stopa jako za motorákem.
Nové kurzy v srpnu a září
Nové kurzy v srpnu a září
V srpnu a září jsme pro vás vypsali nové kurzy. Pro ty, kteří teprve pojedou na jachtu, máme připravené pražské kurzy přístavních manévrů pro osvěžení znalostí. Dále je tu oblíbený kurz servisu a údržby lodního motoru, vyčerpávající třídenní kurzy přístavních manévrů v Chorvatsku a kurz trimu a sólového jachtingu pro nejnáročnější s Milanem Koláčkem v Řecku.
Zpráva pro účastníky kurzů Lodních novin
Zpráva pro účastníky kurzů Lodních novin
Viry útočí ze všech směrů! Díky tomu, že vláda pod vedením všudypřítomného dodavatele roušek nás neúnavně chrání před jejich ataky, můžeme s chladnou hlavou řešit nepříjemnosti, které se na nás hrnou. Jednou z nich jsou termíny vypsaných kurzů, které se rychle blíží.