Dej přednost v jízdě
Také na moři máme pravidla, která je třeba dodržovat. Jednou můžeme plout, jindy je třeba pustit někoho jiného. Neuděláme-li to, riskujeme, že se nám někdo podívá až do zadní kajuty.
Tento snímek nám zaslal David Hrazdil z firmy NanoConcept. Zdá se, že znalost pravidel zde pokulhávala nejméně na jedné straně. Vlastně ne, zřejmě to bylo na obou stranách. COLREG (pravidla lodního provozu) přeci říká:
Pravidlo 17 – Činnost lodě, které je uvolňována cesta
- Jestlikže se z jakékoli příčiny ocitne loď, povinná udržovat svůj směr a rychlost tak blízko druhé lodi, že srážce nemůže být zabráněno pouze akcí lodě uvolňující cestu, tak tato loď musí učinit vše, pro odvrácení srážky.
Zjednodušíme-li to do standardní mluvy, tak neuhýbá-li ten, kdo uhnout má, musíme učinit i my vše proto, abychom srážce zabránili. Jinak bude vina na obou stranách.
4750
Související články
Jachta se může převrátit, ale vrátí se zpět
Jachta se může převrátit, ale vrátí se zpět
Na palubě občas zaslechnu dotaz, jestli se jachta může převrátit. Pro uklidnění odpovídám, že teoreticky ano, ale vrátí se zpět. To nejisté uklidní. Protože je nechci zneklidňovat, nedodám skryté ale…
Kde se stala chyba
Kde se stala chyba
Davida Macharáček nám poslal odkaz na dramatické video s tím, že by chtěl znát náš názor na to, kde se stala chyba. Pokusíme se upozornit na věci, které jsou jasné, vyhneme se ale dohadům tam, kde nejsou příčiny zřejmé.
Checklist znamená bezpečí
Checklist znamená bezpečí
Víte, že na dlouhých plavbách by bylo možné většině nehod (závad) předejít? Stačí pravidelně kontrolovat celou loď a k mnohým selháním nedojde. Ušetříte si stres i peníze.