Dej přednost v jízdě
Také na moři máme pravidla, která je třeba dodržovat. Jednou můžeme plout, jindy je třeba pustit někoho jiného. Neuděláme-li to, riskujeme, že se nám někdo podívá až do zadní kajuty.
Tento snímek nám zaslal David Hrazdil z firmy NanoConcept. Zdá se, že znalost pravidel zde pokulhávala nejméně na jedné straně. Vlastně ne, zřejmě to bylo na obou stranách. COLREG (pravidla lodního provozu) přeci říká:
Pravidlo 17 – Činnost lodě, které je uvolňována cesta
- Jestlikže se z jakékoli příčiny ocitne loď, povinná udržovat svůj směr a rychlost tak blízko druhé lodi, že srážce nemůže být zabráněno pouze akcí lodě uvolňující cestu, tak tato loď musí učinit vše, pro odvrácení srážky.
Zjednodušíme-li to do standardní mluvy, tak neuhýbá-li ten, kdo uhnout má, musíme učinit i my vše proto, abychom srážce zabránili. Jinak bude vina na obou stranách.
4564
Související články
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
V sobotu muž na vodním vlétl mezi zakotvené lodě u břehů ostrova Koločep u Dubrovniku. Jedna žena byla v důsledku toho zraněna.
Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti
Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti
Máme tu druhý díl článku připraveného prvním palubním důstojníkem Lukášem Staňkem. Znovu se zaměříme na vztahy mezi jachtami a velkými nákladními loděmi. Proč se nevyhnou a co máme dělat?
Varování před bójemi v Brbinji (Dugi otok)
Varování před bójemi v Brbinji (Dugi otok)
Minulý týden na Jadranu byl dramatický. Plný zážitků, pro některé nechtěných. My jsme bojovali s utrženou kotevní bójí v Brbinji. Nehoda se podepsala na kormidle naší jachty.