Damien Seguin se srazil s nákladní lodí
Damien Seguin, jeden z hrdinů Vendée Globe, se srazil při Route du Rhum s nákladní lodí. Jeho IMOCA Groupe Apicil se srazila v noci s nákladní lodí. Poškozený je foil na pravoboku, stěžeň je zlomený, ale do lodě neteče.
Damien Seguin skončil v poslední Vendée Globe na vynikajícím 7. místě. Na lodi bez foilů, muž bez jedné ruky. Fantastický výsledek. Tentokrát poprvé ve své kariéře nedokončí velký závod.
V noci ve 0330 se srazil s nákladní lodí. Hodiny trval úklid lodě od trosek stěžně a kontrola trupu. Navzdory poškození foilu do trupu nezatéká. Seguin míří na základnu do Lorientu. Nepožádal o asistenci, zatím pluje na motor a pomáhá si vynálezem vynikajícího sólového jachtaře Yves Parliera, který se nazývá Liberty Kite. Jde o padákové křídlo, určené právě pro podobné příležitosti, které táhne poškozenou jachtu po větru.
Vedoucí trimarany třídy Ultime mají za sebou frontu a téměř se zastavily v bezvětří na její západní straně. Na čele pluje stále Charles Caudrelier. Zatím nic nevíme o jeho případném trestu za předčasný start. Trestem je zastávka na 4 hodiny. Ta by ho mohla poslat až na 3. místo.
Ve třídě IMOCA jede fantasticky Charlie Dalin, který letos vyhrál zatím každý závod, kterého se zúčastnil.
V Class 40 jsou rozestupy na čele minimální. Vede bývalý vynikající závodník Classe Mini Corentin Douguet, za ním Ian Lipinski a Luke Berry.
Připomínám přednášky o průběhu závodu, kterých se zúčastní Milan Koláček, náš nejlepší sólový jachtař. Další přednáška 16.11. od 20:00.
Polohy lodí najdete zde.
1038
Související články
Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny
Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny
Vojta Sládeček se podívá na COLREG a vysvětlí zajímavosti, které nejsou všem docela jasné. Přitom jde o kolize, o to, jak se jim vyhnout a v tom nejhorším případě pak o rozdělení viny, která se vždy dělí mezi oba zúčastněné.
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
To musela být strašná rána!
To musela být strašná rána!
Tato akce se nezapíše zlatým písmem do dějin čínského námořnictva. Máme tu dalšího adepta na ocenění v soutěži Lodních novin o Blbost měsíce srpna.