Další dva zářezy na pažbě
V neděli nás upozornil náš čtenář Richard Horáček na další stěžeň, který neprojel pod mostem Ždrelac mezi Ugljanem a Pašmanem. Byl to katamaran…
No a dnes k nám přišla informace o další lodi. První charterový den tohoto týdne tedy byla slušná sklizeň…
Zdá se vám nepochopitelné, že se toto stále děje? Nepomůže slovní varování, nepomůže nálepka v kokpitu, nepomůže nic.
Čím to je? Co by tedy pomohlo?
Myslím si, že je to dnes s mapovými plottery horší, než dříve s papírovými mapami. Lidé museli přeci jen vědět něco více, než dnes k tomu, aby mohli vyplout. I když se to i dříve dělo.
A co s tím? Nevím. Možná nepojišťovat kauce. Třeba by si dali větší pozor.
5856
Související články
Ztroskotání trajektu na Premudě
Ztroskotání trajektu na Premudě
V pátek v 1820 ztroskotal trajekt Princ Zadra u ostrova Premuda. Podle svědků najel plnou rychlostí na útes Bračići na dohled od přístavu Krijal. Na palubě bylo 72 pasažérů. Druhý den šel ke dnu. Na potápěčské mapě Jadranu přibyl nový vrak.
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Superjachta Bayesian dlouhá 56 metrů se potopila během pár minut 19. srpna u pobřeží Sicílie. Sedm osob při nehodě zemřelo. Výrobce lodi Perini Navi od počátku hlučně svaloval vinu na profesionální posádku. Objevují se ale podezření, že by italská loděnice mohla být potrefenou husou.
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?