Co musí zůstat tajemstvím
Práce na přípravě lodě Christine na sezónu pokračují. Zatím jde spíše o destrukci než o cestu k cíli. Některé věc posledního pracovního dne by asi měly zůstat tajemstvím.
Začali jsme likvidací kabeláže, která již nebyla aktuální. Svazek kabelů, který vedl od stropu nástavby na jedné straně do elektrické rozvodné skříně a na straně druhé k čidlům, jsme zrušili. Musíme najít lepší řešení, než snop kabelů, jako hlavní designový prvek lodního interiéru. Při té příležitosti jsme objevili také mnoho kabelů, jejichž cesty již byly slepé na obě oči. Kabel pod podlážkou. Hledáte konec. Pokračujete dopředu na záchod, tam se zvedá ke stěžni a končí. Těžko říci, o co mohlo jít. Pokračujete v ručkování dozadu, mizí pod navigačním stolkem, už se blíží k rozvodné skříni a zase konec…Cesta bez cíle. Vytáhnete ho a máte o kabel pod podlážkami méně. Takto je možné zredukovat vedení pod podlážkami na polovinu.
Máte za sebou hodinku práce, o polovinu méně kabelů pod podlážkami, ale jen těžko je možné říci, že byste byli blíže cíli…
Tajemství
Dalším krokem je demontáž nádrže na naftu. Nejprve hadice a vyčerpat diesel. Stačí mít třikrát plnou hubu nafty a už to teče. Pachuť v ústech i při obědě.
Nadvakrát se podařilo naftu vyčerpat téměř bezezbytku. Spodem nakonec vypouštíme ne víc než litr vazké tekutiny do kbelíku.
Nádrž jde ven překvapivě snadno. Překvapivě proti tomu, ja kšpatně jdou jiné věci. Co je po její demontáži zajímavého? Ačkoli pod nádrží jsou jasně patrná místa, kam musela nafta vytéci, na nádrži není vidět nic, co by naznačovalo, že prosakuje. Možná to byla zbytečná práce…
Co teď? Nádrž je venku, smrdí po naftě a občas z ní ještě něco vyteče. Pod lodí nemůže zůstat, to by zmizela. Je třeba ji odvést domů. Máme velké igelitové pytle, zkusíme ji do jednoho nacpat.
Bez šance. V pytli je spodní třetina nádrže. Když to položíme do kufru vozu rodinného typu, něco vyteče a bude z toho domácí hádka.
Kdyby se to ale dalo na stojato v pytli do zadních dveří za přední sedačku, podepřelo se to botou a za jízdy by do toho řidič z druhé strany v zatáčce drcnul loktem, tak by to mohlo jít…
Domů tedy jede nádrž na zadní sedačce rodinného kombi. Ve vozu to trochu smrdí. Zastávka na pumpě a na palubní desce visí stromeček. Doma rychle vyložit a uvést auto do normálního stavu. A mlčet!
Mlčet i při večerní cestě na nákup. Na dotazy typu: „Necítíš tu naftu,“ je třeba odpovídat záporně.
Jsou věci, které je lepší i před nejbližšími utajit.
3615
Související články
Prasklý vant na Atlantiku
Prasklý vant na Atlantiku
Před lety jsme pluli přes Atlantik z Kanárů do Karibiku na jachtě dlouhé 43 stop. Přibližně 300 mil od našeho cíle jsme se dostali do naprostého bezvětří. Zrcadlová hladina se jen lehce dmula, nefoukalo zhola nic. Kvůli pařáku na palubě jsme přejmenovali polední hlídku na pánvičku.
Prodáme jachtu Christine Contest 31 (nová cena)
Prodáme jachtu Christine Contest 31 (nová cena)
Prodáme laminátovou jachtu Contest 31 Christine, na které jsme poslední 4 roky dělali kurzy přístavních manévrů. Jachta je vybavena 3 roky starým dieselovým motorem Timray TMD20di a novým lodním šroubem, novým čalouněním v interiéru a novou nádrží na naftu. Nové jsou i všechny výtahy ve stěžni. Takeláž byla poslední 3 roky nepoužívaná, ve skladu.
Proč má být nádrž na naftu přes zimu plná?
Proč má být nádrž na naftu přes zimu plná?
Víte, proč je třeba nádrž na naftu před zimou naplnit po okraj? Proč ji není dobré nechávat poloprázdnou?