Class 40 je třída, kde vývoj letí kupředu
V posledních letech byla velká pozornost v offshore jachtingu upřena na foily. Jsou sexy… Je tu ale třída, kde jsou foily zakázané, a přesto jde vývoj mílovými kroky dopředu. Vlastně nejde, letí dopředu. Je to Class 40.
Před pár lety běžné (relativně) jachty se proměnily k nepoznání. Kdo chce dnes uspět, má příď širokou jako vrata do stodoly. Trupy se zvláštními tvary přídí bývají nazývány scow, i když klasické scow to nejsou. Třídě dnes dominují designy architekta a závodníka Sama Manuarda. Prvních šest lodí Class 40 ve Fastnetu bylo podepsáno jeho jménem.
Dnes tu však máme jachtu Class 40 od někoho jiného. Za žlutým speciálem s číslem 171 stojí poprvé (ve třídě Class 40) kancelář VPLP, kterou známe z lodí IMOCA a velkých trimaranů. Všimněte si nízkého trupu, vysoké a úzké nástavby nástavby v přední části s mohutným krytem kokpitu, stěžně posunutého dozadu a samozřejmě přídě, kterou by nikdo na svojí turistickou jachtu nechtěl.
Když na to koukám, hlava mi to moc nebere. Ale asi to bude dost bláznivě jezdit!
I když… Nebyly hezčí doby, kdy byla rychlost závodních jachet přímo úměrná eleganci?
2300
Související články
Blesk potopil závodní Class 40
Blesk potopil závodní Class 40
Závodní jachta Class 40 Sogestran Seafrigo byla na cestě přes Atlantik zasažena bleskem a začala se potápět. Posádka byla zachráněna nákladní lodí Frio Ionian.
Asi nevyhraje soutěž krásy…
Asi nevyhraje soutěž krásy…
S vysokou pravděpodobností nepůjde o nejhezčí jachtu roku. Má ale svá pozitiva a svoji klientelu si tak najde. Jde o větší sestru známé Mojito 650.
Turistická jachta budoucnosti
Turistická jachta budoucnosti
Svět závodních offshore jachet se od světa jachet turistických před pár lety utrhl a turistické lodě se mu nedokázaly přiblížit. SKAW může být první lodí, která výhody závodních jachet vnese do turistického jachtingu a tyto dva směry znovu přiblíží.