Cesta do cíle je uzavřená
550 mil dělí vedoucí jachty The Ocean Race od cíle. Den plavby v dobrém větru. Zatím však je cílová čára uzavřená. Mezi startovním polem a cílem leží oblast vysokého tlaku vzduchu. Bezvětří, jinými slovy. A přes to plachetnice nejede.
Vedoucí trojice zpomaluje na hraně bezvětří a zezadu se na ní dotahují jachty na 4. a 5. místě. Vpadá to, že celé startovní pole se před cílem sjede a závod začne pár mil od Kapského města nanovo.
Zajímavý tah včera předvedl tým Malizia, který na prvním, místě mířil přímo k cíli. Pak ale odhalzoval, zamířil na jih a od cíle se vzdaloval a propadl se z prvního na třetí místo. Na chvíli. Místo bezvětří, které měl tým před přídí, se dostal po další halze do silnějšího větru a znovu se propracoval do čela. Dnes je na prvním místě. Podle vzdálenosti do cíle má náskok 1,4 míle na Holcim a 1,5 míle na 11th Hour Racing. Biotherm ztrácí 67 mil a GUYOT 239 mil. Vedoucí jachty se pohybují rychlostí kolem 10 uzlů, poslední GUYOT v novém větru 24 uzlů.
Etapa už je dlouhá a závodící týmy bojují s nedostatkem zásob. Charlie Enright, skipper 11 Hour Racing, hlásí dělení zbývajících zásob, aby vydržely až do cíle. Týmy potřebují šetřit síly na posledních 100 mil, které nakonec zřejmě budou tím, co o etapě rozhodne.
Polohu lodí najdete zde.
582
Související články
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?
Vynikající film na dnešní večer
Vynikající film na dnešní večer
Chcete mít představu, jaké to je na závodní foilovací jachtě v Jižním oceánu? Toto vynikající video je z paluby jachty IMOCA Biotherm během etapy Jižním oceánem a kolem mysu Horn při závodu The Ocean Race (Whitbread, Volvo Ocean Race). Jak se žije na palubě, jaký je to šejkr, jak se řeší problémy, jak se vybírá voda z podpalubí atd.
Nejprve trest, poté vyšetřování
Nejprve trest, poté vyšetřování
Vývoj kauzy Kevina Escoffiera ukazuje limity uplatňování presumpce viny, metody velmi oblíbené právě v takových případech, jako je ten francouzského jachtaře. Přezkum průběhu loňské události z Newportu, kde se měl bývalý kapitán Holcim PRB dopustit nevhodného chování k dámě, ukázal, že jeho veřejná poprava byla minimálně předčasná.