Časožrout (jak dát do kupy loď)
Koupili jste starší jachtu a chcete ji dát do pořádku. Počítejte s tím, že prací je na ní nejméně třikrát tolik, co jste si mysleli a každá vám zabere desetkrát tolik času, než byste řekli.
O víkendu jsme se pustili do prací na lodi, kterou jsme pořídili na kurzy přístavních manévrů. Do Prahy přijela na kamionu, z plachty jsme jí vyrobili domeček a za občasných spršek ledových krupek jsme začali vyklízet podpalubí.
Když tam nic není, je toho plné auto
Loď přijela prázdná, bez plachet a dalších objemných nezbytností. Řekli byste si, že vyklizení bude otázkou hodiny, maximálně dvou.
Začnete. Na světlo světa vyplouvají poklady skryté v hloubi podpalubí. 10 litrů lihu v prapodivných lahvích a bandaskách, pánve všech velikostí a tvarů, přibližně třicet různě dlouhých odřezků nerezových trubek, tabulky přílivu ve Waddenzee z poslední čtvrtiny minulého století a sada akupunkturních jehliček Made in China.
Objevujete nové poklady a spoustu smetí. Hromada pod lodí roste a už je jasné, že se svojí velikostí blíží objednávce náklaďáku. Práce na 2 hodiny zabere celý den a to se na lodi nic nezměnilo. Jen jsme si udělali v podpalubí místo.
Povolení matky trvá…
Tipněte si, jak dlouho trvá povolení jedné matky. Minuta, dvě, možná pět minut, když to jde hůře. Potřebovali jsme demontovat na zádi badeplato a větrné kormidlo, které nebude v Praze na Vltavě třeba.
Práce na … Blbost. Necháme odhady na pokoji. Stejně je třeba i pesimistický tip násobit deseti.
Jde přibližně o deset šroubů. Matky jsou schované v zádi lodi. Dovnitř se dostanete víkem, kterým by neprolezli ani lupiči nápadně malého vzrůstu z drážďanské klenotnice.
Znamená to víceméně poslepu strkat paži skroucenou do podoby začínající křeče někam dovnitř a snažit se po čtvrt otáčce vyšroubovat zašlou samojistící matku. Tělo hlavou dolů v nestabilní poloze na zádi.
Jedna matka, patnáct minut. Jsou tam čtyři. A šroub stejně nejde ven. Drží v sikaflexu. Vyťuknout kladivem nejde, protože uvnitř tmavé krabice, do které nevidíte, se špatně kouzlí s kladivem.
Nakonec se podaří nepotřebné badeplato demontovat. I větrné kormidlo. Byl to den práce ve dvou lidech. Jsme od šmíru i za krkem. Ruce se z nepravděpodobných poloh teprve rovnají a plachetnice Christine nám ukazuje, že v tomhle souboji bude diktovat tempo ona.
3443
Související články
Prasklý vant na Atlantiku
Prasklý vant na Atlantiku
Před lety jsme pluli přes Atlantik z Kanárů do Karibiku na jachtě dlouhé 43 stop. Přibližně 300 mil od našeho cíle jsme se dostali do naprostého bezvětří. Zrcadlová hladina se jen lehce dmula, nefoukalo zhola nic. Kvůli pařáku na palubě jsme přejmenovali polední hlídku na pánvičku.
Prodáme jachtu Christine Contest 31 (nová cena)
Prodáme jachtu Christine Contest 31 (nová cena)
Prodáme laminátovou jachtu Contest 31 Christine, na které jsme poslední 4 roky dělali kurzy přístavních manévrů. Jachta je vybavena 3 roky starým dieselovým motorem Timray TMD20di a novým lodním šroubem, novým čalouněním v interiéru a novou nádrží na naftu. Nové jsou i všechny výtahy ve stěžni. Takeláž byla poslední 3 roky nepoužívaná, ve skladu.
Oprava prasklého stěžně v Jižním oceánu
Oprava prasklého stěžně v Jižním oceánu
Třiceticentimetrová prasklina na vrchu stěžně jachty Malizia. Vynikající video z opravy. Stěžeň je vysoký 28 metrů a Will Harris musel strávit skoro celý den na jeho vrcholu v sedáku.