Byla za tragédií chyba loděnice?
Z britské MAIB zveřejnila předběžné informace o nedostatečné stabilitě megajachty Bayesian, která mohla vést ke tragickému překlopení a potopení jachty.
Loňské překlopení a potopení megajachty Bayesian je vyšetřováno v několika státech. Jednou z organizací provádějících šetření je britská MAIB (Marine Accident Investigation Branch).
Závěry zatím nejsou oficiální, ale podle prvních zpráv bylo zjištěny kritické nedostatky ve stabilitě jachty, které mohly vést k neštěstí. Kritický mohl být velmi silný vítr za určitých podmínek. Z nich je zmiňována plavba na motor se staženými plachtami, zasouvacím kýlem v horní poloze a v případě, že loď nebyla naložena, na palubě zbývalo jen kolem 10 % nafty, vody a dalších zásob. Tato informace nebyla uvedena v manuálu lodě a nebyla známa posádce ani majiteli.
Kritický podle šetření MAIB měl být vítr o rychlosti nad 63,4 uzlu z boku. Ten mohl jachtu překlopit. Jakmile se jachta nahnula více než na 70°, návrat do vzpřímené polohy byl nemožný. Podle informací z okamžiku nehody foukal silnější vítr, než je uvedená kritická hranice.
MAIB čeká s dokončením své zprávy na vyzdvižení vraku Bayesian nad hladinu a na její prohlídku. Výše uvedené informace by však pro mnohé zainteresované mohly být více než znepokojivé. A nejde zřejmě jen o loděnici Perini, která jachtu postavila.
1498
Související články
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
Ryba způsobila požár
Ryba způsobila požár
Ryby by nás svými dovednostmi jistě dovedly překvapit. Ale že by dokázaly založit požár? Nikdo by tomu nevěřil.
Rozsypané kontejnery
Rozsypané kontejnery
Rejdař Evergreen za jediný týden poztrácel v Jižní Americe desítky kontejnerů ve dvou samostatných případech. Jednou v Peru a podruhé u Brazílie.